AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Övriga bilmärken
3.545

Köpa C350

Hej,

Visserligen ett BMW-forum men känns inte denna Mercedes modell väldigt prisvärd med tanke på Euro-kursen?

En knappt inkörd C350 för ungefär 230' registrerad och klar i Sverige. Har jag missat något?

Länk

God fortsättning på det nya året!
Kolla den här tråden på MB-forumet- vet inte om den är helt relevant, men motorproblemen på nyare MB verkar omfattande..
Kanske har man åtgärdat felet- annars är det skandal! Gruppstämning i USA..
Kanske bästa att Du kollar upp saken!
Fina bilar annars senaste C-klassen.
Länk
Tack för tipset!

230' kan tydligen snabb bli 100' extra om man har otur :((

Skrämmande hur bilfabrikanterna i princip alltid förnekar konstruktionsfel. Gäller ju såväl Audi, BMW, Mercedes mfl...
Och vem skall man fråga om problemet? MB förnekar väl att det existerar? Kanske är det bara några procent som drabbas, men vem vet.. Synd på så fina bilar! En C350 med mycket "lull-lull" hade varit trevligt! Med Avantgardeutrustning ser bilen modern och snygg ut. Vet att många är nöjda med C-klassen för övrigt, men kanske inte de som tvingas renovera motorn. Tack och lov är det bara bensinsexorna som är drabbade så vitt jag förstått.
Visa användare
8.958
rob_t_j72
XC70 D4 2015
Vad är det som pajar motorn?

Mvh
Länk ... ass-action

According to the Mercedes-Benz M272 and M273 engine class action lawsuit, these engines are equipped with defective gears in their balance shafts (in the case of the M272 engines) or with defective idle gears (in the case of the M273 engines) that wear out prematurely, excessively and without warning, causing the vehicle to malfunction, the "check engine light" to remain illuminated, and the vehicle to misfire and/or stop driving.

Länk

Reservdelarna kostar nog inte så himla mycket,men jobbet!

Från den tidigare länken mbsca.com
"Vad jag förstått (jag kan ha fel) så är det/har varit stora problem med kamaxlar/balansaxlar. Vi har två st E350 på jobbet, en S211 och en w211. Båda 2006'or (eller om det är -05'or). Båda dessa har kostat i storleksordningen 100k/st att åtgärda". Och :
"Jag har fått samma information.
Problemen finns enligt min mekanikerbekant i samtliga MB's nyare motorer med balansaxlar.

Även V8'orna.

Rivna motorer har visat sig ha balansmekanismer där dreven är totalt slut".
Finns detta problem i c63ans v8 också? Jag är medlem i mbworld och har inte läst om någon som har haft problem med den v8an.
Vad trist med den här typen av fel.

Det låter som BMW:s problem med vehvusventilationen (ständigt aktuella trådar vad det verkar) på beninarna samt den långa tråden här om dieslar som totalrasar och lämnar notor på ca 100' efter sig:
Länk

I likhet med MB verkar även BMW kunna låtsas som om det regnar. Och "kvalitetstillverkaren" Toyota återkallar bilar på löpande band.

Det är ju nästan så man kan tro att kvalitén var högre tidigare hos tillverkare som BMW och MB.
Att Mercedes haft det tufft, inte minst kvalitetsmässigt, under många år är väl känt. Däremot har "nya" C-klass fått mycket god kritik vad gäller hållbarheten.

Ett problem när tillverkarna "mörkar" sina missar, är att man som eventuell kund inte vet när problemet är åtgärdat. Kanske finns problemet inte längre, men då man tiger så får man ju gissa och spekulera själv. En anständig tillverkare skulle ställa upp med goodwillreparationer och full öppenhet om problemet.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.