|
|
|
|---|---|
|
Jag böjar bli sugen på att byta högtalare i bilen.. är de nån som vet vad de är för storlek och vad som får plats nere vid bena, vid framrutan och bak i hatthyllan? | |
| Vet inte svaren på dessa frågor, men däremot undrar jag om det är standard med högtalare på panalen vid framrutan? På min sitter det inga där och det ser inte ut som det har suttit några där heller. Däremot finns det färdigdragen kabel dit. Någon som vet? | |
| kolla hos din lokala bilstereoförsäljare om han har nåt förslag. oftast har dem kataloger på vilka högtalare som passar i vilken bil o var | |
|
Det är 5 1/4 tum både fram och bak. Det var inte standard med högtalare i instrumentpanelen utan fanns i två olika paket, ett med 4 högt fram och ett med 6 (även diskanter i dörrarna). Dock, om man har original slutsteg så får man koppla om lite, sök i forumet för mer info. Jag har precis monterat 6½ tummare fram och plockat ut de gamla 5:orna, men 6:orna får man montera utanpåliggande (så jag köpte en uppsättning paneler på skroten och sågade i dessa för man vill ju kunna återställa originalet). // CliFF [ Länk ] < Vanligt sunt förnuft är inte speciellt vanligt / Mark Twain > |
|
| Okej tack för svaren =) | |
|
Kan väl också fylla på med att dörrdiskanterna är 1", instr.panelen är 2,5-3". //CLiFF |
|
| Jag köpte MDS-högtalare till min kärra, och jag tycker dem funkar bra. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.