|
|
|
|---|---|
MikaM5 |
Såg en billig 535 -88 tilll salu på nätet och ringde bilregistret för att kolla hur många ägare den haft. Jag höll på att tappa luren när jag hörde att den haft 34(!) ägare! Det måste la ändå va nåt lurt med en sån bil kan en tänka. |
|
Fidderacken, det var värst! Det lär med andra ord finnas någon anledning till att den är billig, och även om den är det är det nog ingen ide´ att köpa den eftersom det inte verkar vara någon av de tidigare ägarna som velat behålla den. Kan den vara fetsmälld, någon defekt som blir för dyr att fixa, Import från något land med fel på del som ej går att få tag på i Sverige etc, etc, etc... Du har i alla fall påpekat vikten av att kolla upp den bil som verkar intressant. Eeh, det blev väl inget köp?! RAWLAW |
|
MikaM5 |
hehe nej det blev inget köp. Får fortsätta leta efter en bra och prisvärd första bumse. |
|
Gör så att du försöker ta reda på tfnnumret till någon av de föregående ägarna och fråga varför dom ville bliav med bilen. Detta har jag jag gjort vid köpet av min bumse och det är något att rekomendera. Kan ju vara så att den snurrat runt hos bilhandlare under längre tid! På jobbet hade vi för ca ett år sedan en 750iAL -89 (inbytesbil) som också hade haft ett 30-tal ägare. Vi sålde bilen, fick tillbaks den, sålde igen, fick tillbaks den och jag vet inte hur många gånger samma förlopp skedde. Anledningarna nästan alla gånger var ägandekostnaderna! Bara på det sättet fick bilen runt 7-8 ägare till under knappt ett år! Senaste jag hörde av nuvarande ägaren hade ACC'n lagt av samt massor av eldetaljer lagt av såsom elstolarna. Dessutom visade det sig att bilen skulle vart royalblå, men var nu istället brokatröd! hehe, snacka om skumm bil. ///Tomas 528i -86 |
|
Bjudko |
Hm typ för en 88a måste väl ca 10-12 ägare vara normalt... 2000 spermier varje sekund MGB - 67:a Jaguar Daimler 3.6 L 87:a |
| Jag var och kikade på den där 535:an för ca en vecka sen. Bilen var helt slut. Hade aldrig sett nått liknande. Men det är lite skummt för han begär 29000:- här på bmwpower.nu och i gula bilen begär han 25000:- och annonserna är utlagda nästan samtidigt. | |
MikaM5 |
pp:Jasså du kikade på den? berätta lite mer detaljerat i vilket skick den var. Jag var aldrig och kolla på den men på bilden ser den ut att va jäkligt fin. |
|
I bilregistret på min e24 står det 11 ägare men sanningen är faktiskt att det bara har varit 2 st ägare innan mig men olika bilfirmor har bytt den hit och dit och skrivit den här och där så till slut blev det en hel del ägare... Nu senast när 2:a ägaren gjorde sig av med den blev det 4 st ägare till... mellen mig och förra ägaren alltså... Om det är många ägare till en bil ska man inte bli fundersam... Men kolla alltid med ägare sen tidigare... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.