|
|
|
|---|---|
| ´När man läser alla inlägg om vevhusventilationen hos vissa modeller av BMW kan man inte annat än dra slutsatsen att det inte är mycket till vinterbil,en bil som inte tål lite kyla och kortkörningar är ju inte mycket att ha på våra breddgrader,kyla har vi alltid haft men korkörningar har nog blivit vanligare efter alla prishöjningar på bensin,vi kör bara det som är nödvändigt.Det liknar ju f,n att man ska måsta fara ut och köra långkörningar bara för att hålla vevhusventilationen i skick,jag har själv drabbats och bytt till coldclimat delar men det är med spänning man kör med bilen när det är ordentligt kallt,man sitter och vädrar som en blodhund efter oljelukt,problemet är att man tappar förtroendet för bilen och när man gör det är det sällan långt till bilbyte,jag tycker det är svagt att BMW inte lyckats ta fram eftermarknadsdelar som garanterat fungerar, jag skulle då kunna betala bra för delar som garanterat fungerar,det är synd att en annars så bra bil ska dras med dom här problemen varje vinter. | |
|
Jo det är riktigt tråkigt att det ska va så... Nog för att jag har m52 i min så är inte lika vanligt med tät vevhusvent. Känns ändå väldigt bra att bilen står inställd denna vintern faktist. |
|
|
Grymt glad att jag har varmgarage :) . Har hållt min hel än så länge. Ta i trä. Flåsar annars hela tiden efter oljan...hehe Men nu är det plus grader :) Annars helt underbar bil |
|
| jag isolerade även oljestickan och böjen ujppe vid ventilkåpan. Det verkar ha mycket god effekt. Så nu bekymrar jag mig inte längre. Hoppas inte jag får äta upp det. :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.