|
|
|
|---|---|
|
Hej! Jag har nyligen köpt en BMW 520i som jag märkte beter sig lite konstigt vid tomgång, fast bara när den är varm.. Mätaren på varvtalet hoppar från typ 600 ner till 300 upp igen mesans bilen även skakar lite (en gång så la den även av, men det var bara att vrida om nyckeln igen så startade den) Ingen aning vad det kan vara? Gott nytt år! Mvh Papic | |
|
Hej Jag upplever ungefär samma besvär! jag har en manuell låda e60 530i 2004 Obehagliga vibrationer och varvtal hoppandet uppstår bara när jag trycker på koppling, en gång la den av även för mig med när jag körde o skulle växla. Funderar på trampnings lager som ska bytas?!!! Har du också manuel låda? |
|
| Japp, jag har också manuell men det roliga är att kopplingen är ny på min bil! hmm.. Blir nog BMW service eller något hehe.. | |
|
Jaha då har vi samma problem! Varvar din mätare när du trycker på kopplingen eller bara av sig själv? Du går återkomma med info från verkstad när du ska på service, skulle vart jätte intressant o veta vad är problemet o vad kommer det kosta samt vad som ska bytas ut! Mvh Tack i för hand |
|
|
Den beter sig så av sig själv inte när jag trycker i koppligen.. Japp jag hör av mig så fort jag fått reda på något! Mvh |
|
Transocean |
Jaha, inget nytt på den fronten. Kan vara insugsrelaterad. Med betoning på kan... Länk Juha |
|
Att köpa en enkel felkodsläsare kan spara en massa pengar och huvudvärk. Kan vara en kamgivare eller tändningsrelaterat annars ? Enklast är iaf att läsa felkoder först. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.