|
|
|
|---|---|
|
Tänkte bara berätta här att det är fullt möjligt att byta ut huvudenheten i bilar med HiFi paketet med orginal slutsteg. Tog mig ett par dagar att hitta all information om hur man skulle göra men själva bytet är mycket enkelt. Du behöver tillföra ISO kablaget en remote så steget går i gång. Stift 13 i bilens kablage är remote så du får helt enkelt sätta i ett stift i ditt nya kablage och koppla det stiftet till den nya HUns remote sladd. Ett annat problem som dök upp var att det räcker inte med dom kablarna som är på strömsidan utan man måste ta en extra strömkabel från bilens säkrings dosa i handskfacket. Detta gör du genom att stoppa i ett stift med kabel på som du sen drar upp till stereons kablage och ansluter med dom övriga strömkablarna. Ledig plats med konstantström finns längst ner till höger i säkringspanelen. Hoppas detta kan hjälpa någon. | |
|
Om du bytte HU i en E91 med Hifi Prof (677) aka Logic 7 så tappar du bla EQ-funktionen, och ljudsignalen går fiberoptiskt bak till L7-slutsteget, vilket gör det hela svårt. Du menar kanske Hifi 676? |
|
| Hade jag menat L7 hade jag ju skrivit det. Jag menar HiFi 676 med slutsteg precis som det står. | |
| I trådens titel står det HiFi prof vilket jag tolkar som HiFi Professional. HiFi Professional är vad BMW kallade Logic 7 systemet till E9x. | |
|
HiFi Professional är HiFi Professional i Europa, i USA är HiFi Professional samma som L7. Det jag menar är att jag har HiFi systemet med 10 högtalare,slutsteg och Professional CD spelaren och detta är inget L7 system utan HiFi systemet. |
|
|
Det verkar som de kallas Hifi professional och Hifi professional Logic7 både i europa och usa numera?: Länk Länk Länk Länk Annars har HFR gjort en mycket omfattande tråd här: Länk |
|
|
Då gör vi så här jag berättar vad jag har i bilen så kan ju någon annan tala om vad det är för system. CD spelare Professional 10 högtalare HiFi system Orginal slutsteg som driver (alla) 10 högtalare. Ingen DSP eller canbus fiberoptik in i slusteget. Svensk Mästare I Billjud 2009 och 2010 |
|
|
Jag undersökte en bil med 676 tidigare. Som HFR skriver så verkar mellan/diskant drivas av huvudenhetens vanliga BTL-steg 4x15W medan externa steget driver basar osv. CAN-bus brukar inte blandas in i ljudanläggningar, däremot I-bus och MOST (fiberoptik) som i 677-systemet. Lite märkligt faktiskt om externa steget driver alla högtalarna i 676. FP |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.