|
|
|
|---|---|
| Min hastighets och trippmätare har slutat fungera, nån som vet hur man lagar den? | |
|
Jag har också råkat ut för detta på min -83a Jag provade att koppla in ett huvudinstrument från en e28 och det visade sig att problemet låg i instrumentet då e28ans fungerade. Jag plockade isär e24rans instrument och lokaliserade kabeln som kommer från givaren i slutväxeln (kan den vart svart?) och lyckades faktiskt hitta att en ledningsbana på huvudinstrumentets kretskort var av. Jag lödde på en bit koppar från en kabel och det har fungerat sen dess. Mitt tips är att kolla med ett annat instrument, en e28 har väldigt lika prylar och om de är av samma årsmodell passar delarna. men man får flytta över allt till e24rans instrument grupp för e28ans hus är ju annorlunda. Inte helt enkla saker detta, men kanske är det till någon hjälp.... / Daniel |
|
M6 5.185 Swe E24 M6/M635 register
E24 M635Csi -84 E34 535i -92 E87 120D -08 E61 535D LCI -08 BMWCS #5984 BMWSC #481 |
Som daniel säger brukar kombiinstrumentet lida av avrostade ledningsbanor. Men kan även vara att givaren i bakaxel lagt av alternativt kabel från den till mätare(eller bara så ekelt som oxiderat kontaktstycke i kombiinstrument). Mvh Patrik |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.