AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
1.702

Version firmware MK4 Navi

Ve
47
Verno
530iAM Touring -03
Har kikat runt på diverse E39 -03 under ett tag, och varje gång har jag kollat version av navi i settings menyn, och alla har börjat med en 4:a som sig bör in en 03:a. Har nu köpt en 03 som är tillverkar 2002:10 med DVD. När jag kollar på samma ställe som på de andra bilarna står det: "L:DE14CRI 12.07.02 17:38" uppe högra hörnet. "DE14CRI" står även med liten röd text på startskärmen.
Vad är detta? Betyder det att den aldrig är uppdaterad, kan datumet vara när firmware är ifrån, eller är det kartskivan som är från då?
Blev lite tveksam när jag aldrig sett detta förut, hur det kan fungera med uppgradering o.s.v. Hittar heller inte listan som beskriver versioner och vad de innehåller, den som varit länkad men nu fungerar ingen länk (som jag hittat). Torde finnas på xoutpost.com, men hittar den inte där heller.
Bi
3.797
Bianca
130iM-Sport LCI E87 2009/12

Din mjulvaruversion tyder på att din mk4 är an av de första tillverkade som har en *testversion*(beta)

Bi
3.797
Bianca

Har inget att göra med kartskivan:)

du har rätt,den har aldrig varit uppdaterad...du har en beta version i din mjukvara..

varit med om det innan....
Ve
47
Verno
530iAM Touring -03
Hade även tänkt så jag, när det dessutom står på startskärmen med rött.
Synd att jag inte hittar sidan med information om uppgraderingar, utan den vet jag inte om jag vågar göra något alls.
Men om det nu är en beta är då tillvägagångssättet vid uppgradering detsamma?
Ve
47
Verno
530iAM Touring -03
d.v.s. i jämförelse med en tidig "skarp" version.
Bi
3.797
Bianca

va har du för mailadress så kan jag hjälpa dig
Ve
47
Verno
530iAM Touring -03
festifalun@hotmail.com, fråga inte varför :)
Bi
3.797
Bianca

haha
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.