AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
2.198

Trim + automatlåda 135i?

Ya
169
Yalouque
BMW 325d -09
Är inne på att skaffa mig en 135i, med automatlåda. Bilen finns ju med både konventionell enkelkopplad låda (6-växlad), och 7-växlad dubbelkopplinslåda.

Den måste åtminstone kunna chippas, och hellst även klara av mer trim (större DP, fullflödessystem och tillhörande mappning).

Jag vet att den konventionella automatlådan i 335i håller för chippade motorer (550Nm). Men håller dubbelkopplingslådan i 135i lika bra för detta vrid?

Kort sagt: Vilken låda ska jag välja om jag tänkt höja effekt och vrid?
Ya
169
Yalouque
BMW 325d -09
Jag skulle även vilja veta vilka strålkastarlampor (helljus/halvljus) 135:an är utrustad med. Dels om den är utrustad med xenon (bixenon?) från fabrik, dels om den har vanliga halogenlampor
Ra
164
RaiderViking
z4 sDrive 35is
Vill minnas att Xenon är ett tilläggsval... Bi-Xenon blir det om det väljs iaf.
Ya
169
Yalouque
BMW 325d -09
Tack för svaret!

Jo, xenon är ju extrautrustning, men då vet jag att det är bixenon som gäller. Är det då endast en lampa som står för hel- och halvljus? En eller två glödtrådar?

Det finns ingen extra helljuslampa som på vissa bilar?

Anledningen till att jag undrar är att jag vill kunna montera starkare lampor (50-70W xenon) i helljuset, och det blir ju svårare om det bara finns en lampa, typ H4.
To
253
Tobba_
BMW M5 f10 -13
Du har en xenonlampa till hel och halvljus och även en separat h7 till helljuset.
Tobba_: Det finns ingen H7 lampa till helljuset. Den försvann i samband med att 3-dörrars versionen introducerades. Numera är det enbart projektorhuset, där xenon lampan finns, som ändrar ljusbild mellan hel- och halvljus.
Chris87 har helt rätt.
Ya
169
Yalouque
BMW 325d -09
Tack för svaren!

Men är det ingen som vet något om växellådorna?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.