|
|
|
|---|---|
|
Är inne på att skaffa mig en 135i, med automatlåda. Bilen finns ju med både konventionell enkelkopplad låda (6-växlad), och 7-växlad dubbelkopplinslåda. Den måste åtminstone kunna chippas, och hellst även klara av mer trim (större DP, fullflödessystem och tillhörande mappning). Jag vet att den konventionella automatlådan i 335i håller för chippade motorer (550Nm). Men håller dubbelkopplingslådan i 135i lika bra för detta vrid? Kort sagt: Vilken låda ska jag välja om jag tänkt höja effekt och vrid? | |
| Jag skulle även vilja veta vilka strålkastarlampor (helljus/halvljus) 135:an är utrustad med. Dels om den är utrustad med xenon (bixenon?) från fabrik, dels om den har vanliga halogenlampor | |
| Vill minnas att Xenon är ett tilläggsval... Bi-Xenon blir det om det väljs iaf. | |
|
Tack för svaret! Jo, xenon är ju extrautrustning, men då vet jag att det är bixenon som gäller. Är det då endast en lampa som står för hel- och halvljus? En eller två glödtrådar? Det finns ingen extra helljuslampa som på vissa bilar? Anledningen till att jag undrar är att jag vill kunna montera starkare lampor (50-70W xenon) i helljuset, och det blir ju svårare om det bara finns en lampa, typ H4. |
|
| Du har en xenonlampa till hel och halvljus och även en separat h7 till helljuset. | |
| Tobba_: Det finns ingen H7 lampa till helljuset. Den försvann i samband med att 3-dörrars versionen introducerades. Numera är det enbart projektorhuset, där xenon lampan finns, som ändrar ljusbild mellan hel- och halvljus. | |
| Chris87 har helt rätt. | |
|
Tack för svaren! Men är det ingen som vet något om växellådorna? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.