|
|
|
|---|---|
![]() 259 Saab 9-3 99 Coupé Manuell
Saab 9000 93 Aero Manuel Saab 900 97 Manuel Volvo V90 18 Automat Peugeout 107 Manuel Nissan Leaf Elbil 18 |
Tjena! Har ett litet problem med min 523 E39! Nu har det ju varit rätt kallt men, startar den och låter den gå på tomgång tills tempmätaren visar normal temp, har fläkt och värme på, men det blåser bara kall luft! När jag har kört en liten sväng och fått varva upp den, kan även stanna efter 5 min och stå och varva lite så kommer värmen och sedan när man kör som vanligt så kommer det rätt med värme som det ska! Men att gå ut och starta upp bilen en stund innan man skall åka för att få lite varmt och gott, ja det verkar inte vara någon ide längre! Tacksam för hjälp! / David |
|
Har du kollat kylvatten nivån? För lite vatten får den effekten. //Lasse |
|
|
jag har samma problem jag har skruvat isär värmeventilerna o cirkulationspumpen i dag ventilerna verkar fungera som dom ska pumpen är jag lite osäker på det kommer värme nu när jag står på tomgång och fläkten på auto 22grader pumpen verkar gå som den vill men mina värmeventiler blir ej varma vet ej om dom ska det om pumpen är dålig så orkar väl inte den pumpa runt vattnet som den ska och då blir inte värme ventilerna varma eftersom det blir ingen cirkulation. på min blev ena sidan varm o den andra kall. ok jag provar köra nu till i morgon så får jag se om det fungerar hoppas det hoppas att nån här kan hjälpa till med detta problem. |
|
![]() 259 Saab 9-3 99 Coupé Manuell
Saab 9000 93 Aero Manuel Saab 900 97 Manuel Volvo V90 18 Automat Peugeout 107 Manuel Nissan Leaf Elbil 18 |
Har kollat kylvattnet för någon vecka sen, och det är helt okej, ska dubbelkolla en gång till! Bilen har nog stått i ca 2 månader nästan innan jag tog fram bilen igen för någon vecka sedan, och det va ju ungefär innan det började bli såhär kallt som jag stälde bilen! Så jag har väl inte upptäckt detta problemet innan och vet inte om det har varit innan med tanke på att jag köptde den i sommras! / David |
| Kolla luft i systemet. Sedan den elektriska vattenpumpen och värmeventilerna. Jag har skrivit tips i andra trådar om felsökning och upprepar inte dessa här. Sök. Lite långsökt möjlighet är en givare till ACC som lurar systemet att du har sommar året runt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.