|
|
|
|---|---|
|
Hej, Jag har nyligen köpt en BMW 525d touring -08 och bland pappren ser jag konstiga koder som inte stämmer överens med bilen (eller så saknas dessa): S698A Area-code 2 för DVD S877A Korsvis manövrering utgår S8SPA Styrning COP Vad innebär dessa "produkter"? En annan fråga: Jag har ingen DVD/Navi i bilen och undrar vilka tips ni kan ge mig på att ha DVD installerad på bilens nackskydd på främre stolarna? Tack! Mvh Mark | |
|
Mark, jag tror du blandar lite i begreppen. även om du inte har navigering så har du troligtvis har en CD-spelare och den accepterar också DVD skivor, alltså behövs "S698A". De andra två begriper jag inte... BMW har ett utmärkt DVD-kit för montering av 7" skärmar bakom nackskydden. Bra bild och fint ljud i de trådlösa hörlurarna. Naturligtvis är det dyrt och du får eftermarknadsprodukter som Philips för halva priset. Jag passade på att köpa BMW-kitet eftersom jag fick 20% rabatt... ---- BMW CS #6212 |
|
|
8SP COP CONTROL=Styrning COP - Från ett amerikansk forum: COP control is for the ignition It stands for "coil on plug", ie the ignition coil is placed ontop of the spark plug |
|
| Det verkar mycket märkligt om det är ett tillval att välja det tändsystem som BMW har använt i 20 år... | |
|
marin849 - varför tror du det är ett tillval...? ---- BMW CS #6212 |
|
|
Det har inte funnits med på utrustningslistan att bilen har tändspolar förut, verkar konstigt om det plötsligt har blivit något att skryta med. Tändspolar är ju bra att ha, så att säga... Åtminstone M50 och framåt har haft coil on plug. |
|
|
OK, jag har haft liknande koder på mina E61:or, men det kan ju hända att det är ett ganska nytt påfund. ---- BMW CS #6212 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.