|
|
|
|---|---|
|
Hej tänkte kolla på en 523 touring 00:a som är importerad. Den är fullutrustad med komfortstolar och all utrustning. Fanns en bula på bakluckan och läckande grenrörs packning. Den har gått ca 25000 mil. Vad ska man kolla efter för specifika fel? Han har begärt 44 tkr för den är de ett bra pris? | |
|
Du har ingen länk till den? Vilka delar har bytts senaste 5000milen, mycket som behövs bytas då. Silentbussnigar i bakaxeln är nog slut, dämpare + fjädrar Vattenpump & termostat Bakluckan rostig + om all el fungerar till den? Kolla vevhusventilationen, lyft på oljelocket när bilen är kall och se om det är gult klägg där i. Kolluftfiltrena Mönsterdjup på däcken Känn efter om bilen vibrerar vid inbromsning och i högre farter på motorväg Bromskivor & belägg Kolla så alla lampor i instrument panelen fungerar vid tändning, tror samtliga skall tändas, annars kanske han tagit bort en lampa i bakom för att lura dig att den inte lyser. Finns säkert mycket mer. Have fun |
|
|
Ok får kika på det. Här är iaf länken: Länk Tack för hjälpen!!! |
|
| Den där är långt från fullutrustad. Den saknar bla navi vad man kan se direkt. Den har inte heller angeleyes som annonsören skriver. Tycker den såg rätt sunkig ut för de pengarna. | |
|
Prova att bjuda honom 36000:- om han fixar bucklan och packningen. Sen kan du möjligen gå upp ett par tusen, inte mer för den bilen. Det finns andra E39 där ute i bättre skick och billigare, om du letar ett tag. Jag har en likadan bil fast utan bucklor och läckande packningar och med angeleyes och xenon plus navigator (eftermonterad visserligen) Saknar visserligen taklucka och PDC, och den är äldre, gått 5000mil mindre men skulle jag sälja den så blev jag glad om jag fick 40000:- och rätt nöjd om jag fick 38000:- och kunde till nöds släppa den för 36000:- , så några 44000:- skulle jag aldrig ge för bilen i annonsen. Pruta hejvilt om du vill ha just den bilen. Gamla E39:or vimlar det ju av, det är bara att leta tills man hittar fyndet. Förresten, vad säger att det är packningen? Det kan ju lika gärna vara en lite spricka i grenröret. |
|
|
Ja man får väl försöka tok pruta då. Tack för svaren! |
|
|
Håller med Peter_55. För ngr tusenlappar mer kan du få en 525:a som är 01:a eller 02:a. BMW M-POWER |
|
| Jag har en likadan som gått ca:22800, jag hade varit glad om någon bara visat intresse när jag begärde 35k, fick ett bud på 18k, så den blev inte såld | |
|
Dyrt. För 1,5 år sedan sålde jag en likvärdig men felfri & svensksåld för 40' Se upp med läckande "grenrörspackning", kan lika gärna vara en spricka i grenröret (egen erfarenhet av detta misstag). |
|
|
Ok kanske lika bra att leta på en annan då.... Tack för hjälpen |
|
| kolla din powerpost | |
| Jag sålde en 520 Touring som rullat 24 000 mil för några månader sedan. Det var en 02a ( alltså faceliftad). Komplett servicehistorik, två ägare och allmänt gott skick. Fick 44 000:- för den. Motorstyrkan är ju densamma som på 523 pre-facelift. Med ovanstående i åtanke så tycker jag begärt pris är för högt. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.