AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.934

Interiörlister e90/e91

ri
184
ricopet
Volvo V40 T4 Summum
BMW 320d-xdrive -11

Volvo V60 Ocean Race -12 Såld
BMW 118d -08 Såld
Behöver lite hjälp med input till val av interiörlister. Vilka interiörlister tycker ni passar bäst till E90/E91 med halvläderklädseln (svart)?

Vad har ni valt för lister, eller har ni standardlisterna (satinsilver matt)?

Visa användare
126
Blomster
318d Touring E91 -11

Jag har originallisterna. De ser OK ut men jag saknar de jag hade i borstat aluminium från den gamla E46an. De nuvarande ger ett ganska billigt intryck och jag är ganska orolig för att repa dom.. Hade gärna sett att man kunde få de svarta lister som sitter i M3.

De pianoblanka man kan välja till E91 faller mig inte alls i smaken, ser även dom billiga ut och fingeravtryck är fan inte vackert... Lite rörigt svar men hoppas det hjälper.
ri
184
ricopet
Volvo V40 T4 Summum
BMW 320d-xdrive -11

BMW 118d -08 Såld
Blomster:
Menar du att aluminium finslipad ser billigt ut?
Eller blir kvalitetskänslan bättre med dem kontra standardlisterna

Hur är trälister i en E91 då?
Bl
98
Black Edition
GLC 250 Coupé
Jag har svart högglans, antar det är samma som Blomster kallar pianoblanka men jag tycker det är jäkligt snyggt tillsammans med svart halvläder och...svart innertak.
Kan tyckas vara mycket svart men tillsammans blir det som sagt jäkligt snyggt tycker jag.
Och inte alls så känsligt för fingeravtryck som man kan tro.
Visa användare
126
Blomster
318d Touring E91 -11

Haha nej nej, jag menade att jag hade slipade aluminiumlister i min förra E46. De saknar jag! Jag har nu standardlisterna i den nya E91 och de ser lite billiga ut... De erfareneter jag har ang de svarta kommer från en 07 E61 de såg ut som skit men förhoppningsvis kanske de inte är av samma typ i de nyare bilarna! :)

Sry om mitt första svar var lite konstigt skrivet..
Bl
98
Black Edition
GLC 250 Coupé
Kvalitén på svarta listerna på E91an är helt ok tycker jag, ser snyggt ut.
Däremot kan jag tycka att konstgjort trä ser lite billigt ut, men det är min åsikt...andra kanske tycker tvärt om.
ri
184
ricopet
Volvo V40 T4 Summum
BMW 320d-xdrive -11

BMW 118d -08 Såld
Blomster: Det är ok, förstår bättre nu iaf.

Black edition:
Jag tror att jag tar aluminuíumlisterna.
Är det verkligen så att trälisterna är konstgjorda? För de kostar ju nästan 5 000 kr.

I aluminiumlisterna i E91 är det väl "äkta" aluminium och inte plast eller?
I min 1-serie har jag aluminiumlister och där är det äkta vara i alla fall.
Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
Trälisterna är inte konstgjorda utan det är ett mycket tunt fanerskikt som är fastsatt på en aluminumbas. Trä är snyggt till vissa inredningar, framförallt i skinn.

Standardlisterna ser alldeles för billiga ut så det är värt en del pengar för att slippa dem.
Bl
98
Black Edition
GLC 250 Coupé
OK, jag kan ha fel om trälisterna, har aldrig ägt en med trälister.
Tror nog ditt val med aluminium blir bra, tittade lite åt det hållet själv,
men till min bil som är som namnet antyder...MYCKET svart blev det klockrent med svarta lister.
Buspelle
Standardlisterna är inte kul utan ser billiga ut. Vi har dessa tillsammans med svart halvläder i vår 320. Betydligt bättre med finslipad alu som vi har i 335an tillsammans med svart läder. Väl använda pengar tycker jag.

Annars är högblank svart eller pianosvart individual (det är väl två olika varianter på samma tema där den senare är tre ggr så dyr) riktigt snyggt. Trä, trots att det i någon mening är äkta, går bort för min del.
ri
184
ricopet
Volvo V40 T4 Summum
BMW 320d-xdrive -11

BMW 118d -08 Såld
Aha men vad bra då, tack för alla intressanta input!
Då tror jag att jag står fast vid mitt val av aluminium finslipad.

Var ett tag inne på om trälisterna skulle göra miljön i bilen lite varmare, och inte lika kall. Men verkar ju vara ytterst få E91:or som säljs med trälister i Sverige.
I USA däremot verkar nästan alla välja det...

/R
Roffa1
Den högblanka pianolacken ser mer exklusiv ut, jag är verkligen helnöjd med mina svarta paneler. Vill minnas att de kostade +1000:- vid nybilsbeställning väl värda varenda krona.
Inte alls så rep och kladdkänslig som man tror.
Bl
98
Black Edition
GLC 250 Coupé
1-0 till Roffa1, håller absolut med dig
Hi
118
Hincapie
Volvo V90 CC T5 - 19
Har aluminiumlisterna i min bil, ser schyst och förhöjer kvalitetskänslan tycker jag.
Nackdelen är att de är så himla kalla nu på vintern, har man benen mot listerna på dörren respektive mittkonsollen fryser man. Möjligt att listerna sitter annorlunda på den faceliftade modellen så det inte är ett problem.
Visa användare
2.177
HFR
E92 M3 DKG
E46 330iM
Som redan skrivet hade även jag hoppat std satinsilver, ser billigt och plastigt ut. Borstad alu är mitt val i en E9X.
Verdi
Borstad alu här också. Stor skillnad mot standardlisten som sagt, även om det inte syns på foton så bra.

Den svarta listen kan man väl ha om man har ljus klädsel/inredning. Har man svart klädsel kan det vara schysst att bryta av med lite ljusa lister.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.