AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Bilstereo Navi Tele Ljud Larm
2.975

iDrive e90 -06 startar inte riktigt "fryser"

_M
89
_MrA_
BMW 320D touring 2008-07
BMW 116i 2005-02
Vet inte vad det är som gör att iDrive bara lyser upp i för att se första bilden efter "BMW" och sen bara stå helt stilla varken radio eller navigering fungerar det är som bilden är helt fryst.

Detta har hänt två ggr trodde först att det hade med kylan att göra men är osäker. Har provat att starta om utan resultat och även stängt av låst bilen för att sedan starta upp igen utan någon skillnad.

Men sen när man låtit bilen stå någon timme parkerad så har iDriven hoppat igång av sig själv? Jag har första programvaran alltså aldrig uppdaterad om det gör någon skillnad?

kl
7
klabbe08
330dA Touring -06
Hade samma problem förut, dock så var bilden bara fryst i några minuter. Har inte fått tillbaka felet efter jag uppdaterat programvaran + att jag bytt navigations dvd. (Har nu 2011 versionen)

Testa med att ta ur navigations dvd'n, har för mig att det hjälpte mig...var som att ibland när man startade så kunde den inte läsa skivan så blir det något strul så hänger sig datorn...

Har en E91 -06

Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
Vid dåligt laddat batteri kan skärmen släckas ned helt. Men då blir bilden helsvart förutom några streck i fältet längst ned.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.