|
Sida 6 av 6
|
|
|---|---|
|
stod i tidningen att det skulle rörasig om en grå BMW i 700-serien B-M-W |
|
|
Det var en 735 grabbar... Så polisens trimmade T5:or tror jag inte att de kör ifrån direkt va? - H U M A N R A G E - |
|
|
Den kan ju varit lite uppgraderad...? Sleeper isf! /// B-O M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Min:Länk |
|
|
precis som Kim säger så skriver tidningarna om det har varit en BMW och villken modell men om det hade varit ett annat märke så hade det inte uppmärksammats på samma sätt! B-M-W |
|
Len |
Svaret på den första posten: Dom är inkompetenta, nedrustade, har lagt ned den "vanliga" polisverksamheten (med att förhindra och bekämpa brottsligheten) och ägnar sig numera åt att bara trakassera vissa som råkar komma i deras väg. Det är bara sånt som händer, i vissa alldeles speciella länder. Ex.vis där folk fått för sig att rösta fram en ineffektiv och av ryggborstande fylld "enpartiapparatura" till maktens grytor. Njut av resan! Len När det rullar så rullar det! Och när det rasslar så kostar det mer än det smakar. len |
Len |
en kompis som är polis i sthlm (30 år bland buset) säger att bmw inte har något bra rykte/anseende numera, sedan de sista 10-15 åren, därför att bilarna ofta körs av sådana som blå har ett mycket gott öga till. Han skulle Alldrig köpa en bmw, ty då skulle han bli trackad såsom okollegial. Vad han nu menar med det....? L |
|
Len; Han jobbar inte hos säkerhetspolisen eller hur?, För dom har flera BMW som tjänstebilar. En arbetskamratssambo är polis och kör en 320i Touring-02;) får fråga henne om han blir trackad. Mvh Stephan |
|
Len |
St Nej han jobbar inte där utan på sopavdelningen, dom som får ta hand om buset. Tydligen är iaf jargongen (där) att det inte är någon höjdare att komma i en bmw, för det gör så många av deras "kunder"..... L |
|
Ni som skriver att polisen måste ha en "skälig" orsak för att stanna en förare och ställa frågor har helt fel, eller rätt det beror på hur man ser på det. En polisman har alltid en skälig anledning att stanna ett fordon som kräver någon form av behörighet. En polisman i tjänst får stanna vilket fordon som helst för att kolla att föraren har behörighet att framföra fordonet, han får även ställa frågor relaterade till behörigheten och då är föraren tvungen att svara. Läs TRF, PL 22 § och KKL. Om en förare t.ex. vägrar visa körkort så kan föraren bli förvarstagen för polisiering enligt PL 9 §, eller få ordningsbot för att han ej hörsammat polismans anvisning. |
|
Len |
Intressant är också, att dom tydligen får stoppa folk på de mest olämpliga ställen, samt under "kontrollen" utsätta trafikanten för risken att bli mosad av vilt sladdande långtradare. Mitt på järnvägsviadukter, med skymd sikt och mycket tung trafik.. Skulle gissa att detta är en del av den så kallade Noll Visionen, där man skall minska på trafikdöden. Undras hur man "förvarstager" sådan typ av dumhet..... L. |
|
Men polisen måste alltid följa något som heter proportionalitetsprincipen (finns i bl.a. PL 8 §). Åtgärden ifråga måste stå i proportion till eventuella olägenheter och risker som det kan medföra. Det kan man ju kanske påpeka om man tycker sig bli stannad på något väldigt dumt ställe men annars tycker jag nog man ska försöka vara trevlig, finns väl ingen anledning att förstöra dagen för två personer bara för att poliserna gör sitt jobb. |
|
|
Jag känner en som åker till Tyskland och importera Billig sprit engång i veckan och han kör en svart Volvo V70. :) ------ Länk Länk |
|
bmw,m3 |
Bor vid en pizzeria + affär med en stor pakering, har en polisradio å tycker de är märkligt när polisen åker förbi å vill kolla upp någon bil så är de för de mesta min egen bil + andras bmw bilar (är å äter) som dom kollar upp. Mvh |
|
För att återgå till det ursprungliga påståendet, dvs. att kriminella ofta kör BMW. Jag vill nog hävda att det är lättare att bli kriminell (trafikbrott) i en BMW än i många andra bilmärken! Så det är väl därför kriminella oftast kör BMW! /A |
|
Len |
Everg.. I just det fallet gick det att stoppa både 200 meter tidigare - eller senare. Nu var det en ren trafikfälla. Och vad gör dom om man sakta, med högerblinkers på, fortsätter några meter framåt, till ett ställe där man kanske inte blir utsatt för risk för påkörning? Blir det fem snabba med batongen, då? Man diskuterar f.ö. inte deras trafikbeteende med dom - i varje fall inte om det är sent och man hellre vill hem och sova.... L |
|
Fast å andra sidan kan det vara skönt att polisen stoppar alla BMWs hela tiden Ja menar på så vis vet tjyvarna om att BMW är farlig bil att sno pga av att polisen stoppar dom i tid och otid så generellt kanske dom ger fan i att sno våra ögonstenar =) Den som har flest grejjor när man dör Vinner !!! XD |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.