AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
10.512

"Kriminella kör oftas BMW"

Sida 5 av 6
Ti
2.587
Ticco
420i -14
Ja det va ju inte första gången om vi säger så :)
Vart av med kortet 4 gånger å fortkorningar med bara böter har jag tappat räkningen för länge sedan.
Denna gången var så jäkla löjlig, på väg hem kl 22.30 på en helt otrafikerad väg å inte en människa i närheten.
Men visst va dom duktiga som tog mig... Man blir så j.....
Nä jag ska inte predika, jag har ju gjort fel!

//Ticco

Länk
Bi
87
Birgitta
318 IS Coupé
Regler kan ändras. Kan ingen av er ge er in i politiken och påverka hastighetsregleringen i Sverige?

Den som tar sig an det arbetet kan behöva orden:

LYCKA TILL!

Big

Tr
2.101
Tretretti
BMW 535i 2011 M-sport
Birgitta,

jag har försökt. 1983 skrev jag en motion till Moderata Ungdomsförbundets distriktsstämma i Blekinge och krävde ett omedelbart införande av 130 som högsta tillåtna hastighet på motorväg. Motionen bifölls, men sedan har ingenting hänt! OCh jag har lämnat politiken bakom mig utan att få gehör för kravet.

;-)

My Bimmer is my mistress
Bi
87
Birgitta
318 IS Coupé
Vet att det finns stöd i leden för det förslaget fortfarande. Glöden finns kvar. Det gäller bara för någon aggressiv och pigg person att driva frågan vidare, men, som jag antydde....LYCKA TILL..... Det finns motstånd till hastighetssänkningar också.... i de röd-gröna lägren.... eller?

/Big

jag är 20 år och kör E 38, gissa om alla snutar tror man är fifflare el nåt, sen om jag kör gamla volvon så tror de att man tjuvkör...=// det är nog poliserna som VILL misstänka folk i trafiken.
Visa användare
962
Teres
330i -01 M-Tech 1
325i -88 X2
323i -85 Banbils projekt
Jag lär ju säga att jag håller med Jörgen om att polisen i gävleborg är cp .. Hade precis köpt min 325a jag hade 3 kompisar i bilen som jag skulle skjusa hem efter krogen .. Polisen stod vid rödlyserna och skulle svänga vänster medans jag själv skulle höger och jag hade grönt så jag körde bara på och svänger .. sen börjar dom fjanta i bak att polisen hade åkt efter mig .. Kul tycket jag med tittade en då i bakspegeln tro på fan så hade dom kört både mot rött och över heldraget och följt efter mig ...jag svänger av på en mindre väg dom följer efter sen svänger jag in på parkeringen och släppa av dom jag skulle skjusa hem .. Då åker polisen då hade dom ringt och kollat upp min bil ...Är fan bara bmw dom stopar i den här stan ..

Mvh

Cribba
när min impreza va på verkstan så skulle mecken åka in till stan och fylla på ac:n, han hade ingen regskyllt på pgr av den va borta efter krocken. iaf så får han möte av en polis på Glömsta vägen och polisen vänder direkt. Meck killen sa som de va men polisen mena på att alla med sån biltyp kör utan regskyllt mm.

Sluta me böter ! förjävligt...

Min förra bil Länk
Hmm..ALLA NI SOM BLIR STOPPADE AV POLISEN, OCH TILLFRÅGADE ALLA KONSTIGA FRÅGOR OM NI KAR KÖRKORT, OM BILEN ÄR ER, VART NI ÄR PÅ VÄG O S V.... Ni ska veta att polisen INTE får ställa sådana frågor om de inte har en "skälig" orsak till det. Det är ett lagbrott från deras sida, så de enda ni behöver göra är att säga att ni inte behöver svara. Om de fortsätter trakassera er, så anmäl dem! det är et lagliga rätt, oavsett om ni kör BMW eller fiat.....

V8 rockar fett!
JohanOS
TripleA:

"Skälig" orsak är att ditt halvljus lyser fel på ena sidan, med andra ord kan dom alltid hitta en skälig orsak. Sålänge konstapeln fyller i protokollet så kan dom i princip göra hursomhelst. Även vad gäller titta i bilen så behöver dom endast ringa jour-åklagare och begära tillstånd. Redan i det samtalet kan dom påpeka att "den misstänkte uppför sig underligt". Och detta räcker många gånger för att åklagare ska tillåta undersökning i bilen. Ni som tror nåt annat lever kvar i det gamla polis-samhället då husrannsakan bestod av dörrknack och visa papper på husrannsakan. Så -är- det inte.

Sen, tillbaka till ämnet. Att kriminella kör BMW ser jag enbart som positivt. Dom om någon kräver väl en pålitlig, hållbar bil som håller hög prestanda och är trafiksäker?.. Dom om någon är väl de som ställer enormt höga krav på sin bil :-)

Kan tyckas barnsligt att se det så, men allt har ju en positiv sida :)
jo "skäliga orsaker" ena gången så var det min kompis som körde och orsaken var att de tyckte att min kompis svängde "konstigt" o därför kollade upp bilen samt motor mm. ..en annan "skälig" orsak var att JAG liknade en rånare och därför var tvungen och ta reda på allt om bilen. Vad är en skälig orsak kan man ju undra.
Ji
125
JimpaStäll
BMW 335iAM Touring -07
BMW M3 3.2 Touring -96
Läste bara det första inlägget i tråden och då kom jag utsökt att tänka på en grejj som hände mig när jag skulle hämta brorsan inne i Sthlm city en onsdag natt klockan 2. Det börjar med att jag åker in på denna lilla tvärgata där vi ska mötas, och för att göra detta åker jag över en spärrlinje (observera att det var mycket lite trafik ute) och sedan in på gatan och parkerar. Efter någon minut dyker en grå Saab 9-5 upp bakom mig så jag parkerar om för att han ska kunna komma förbi men han står kvar. Jaha tänker jag och står kvar för att invänta brorsan. Efter någon minut ser jag ena dörren öppnas och ut kommer en yngre kille med ovårdat skägg och hela baletten. Han kommer fram till min dörr och knackar på rutan. Jag kollar bara på honom då jag inte hade lust att öppna dörren. Han visar då upp brickan och uppmanar mig att veva ner rutan. Jag gör detta och han kör hela disskusionen om varför jag är här och bla bla bla. Just i denna sekund kommer brorsan ut från lokalen han varit i och ser mig med denna kille bredvid mig. Han börjar gå snabbare och snabbare eftersom även han inte såg denna person som en polis. Polisen ser brorsan småspringa mot bilen och tar snabbt upp brickan igen och visar den över taket på min bil och säger snabbt att han är polis. Brorsan lugnar ner sig lite och sätter sig i bilen. Polisen frågar nu vems bilen är och brorsan är snabb och säger att det är hans. Då får han till svar: "Jaha, och vilken pizzeria jobbar du på då?"
Jag sitter och skrattar sarkastiskt och antyder att det där var ett slag under bältet. Brorsan säger att han jobbar som data konsult och då får han svaret: "Oj! vågar du säga att du jobbar som det? Jag trodde det gick så dåligt för er nu för tiden."
Brorsan bara kollar på honom med den där "är-du-dum-i-huvudet" blicken. Då säger polisen till slut att "nej grabbar det var en jävligt snygg bil ni hade men tyvärr så är det många skumma människor som kör just sådana." Då säger jag att "Ja, jag blir ju stannad varenda dag utan att ni kan säga något till erat försvar så kan ni inte bara sluta upp med det någon gång? Jag menar jag har nog blivit stannad av Sthlms alla poliser vid det här laget."
Då svarar han att om du inte vill bli stannad så ofta så ska du nog byta bil. Sen gick han tillbaks till bilen och önskade oss en vidare trevlig kväll.

Han var visserligen inte otrevlig men nog fan har jag börjat tilltalat poliser på ett annat sett efter denna händelse. Nu frågar jag varje gång jag blir stannad om det är fel märke på bilen, vilket brukar förstumma dom flesta poliser.

BMW 520i 24v Alpina BiTurbo "Look" -91
Länk
Hu
3.734
Hubbe325
520dAT -08
Jag undrar lite vad de förväntar sig när de kommer fram och ställer sådana frågor, - jo, vi planerar en bank stöt, vill du vara med?, eller vad?
Om man hade varit ute i skumrask affärer så hade man ju knappast upplyst polisen om detta.
De vill väl kanske visa att de har ögonen öppna.?
Hmm..ALLA NI SOM BLIR STOPPADE AV POLISEN, OCH TILLFRÅGADE ALLA KONSTIGA FRÅGOR OM NI KAR KÖRKORT, OM BILEN ÄR ER, VART NI ÄR PÅ VÄG O S V.... Ni ska veta att polisen INTE får ställa sådana frågor om de inte har en "skälig" orsak till det. Det är ett lagbrott från deras sida, så de enda ni behöver göra är att säga att ni inte behöver svara. Om de fortsätter trakassera er, så anmäl dem! det är et lagliga rätt, oavsett om ni kör BMW eller fiat.....

Hmm.. ska prova.. men det luktar ju stationen för min del när detta blir aktuellt.

- Fanatisk bmwpower besökare -

Min bil: Länk
Ic
424
Icket
E61 530iA Touring -05 Carbonsvart //M
Jörgen: Om detta skulle hända igen så kan du ju fråga om de känner till hur det är med brottsligheten inom poliskåren i tyskland, där förekommer det ju en hel del beemers..

Förstår att du blev förbannad. Det är väl så att bmw inte är så populärt inom polisen - så länge de inte får köra dem själva :P

BMW4EVER!
Visa användare
1.438
300+
M3 Coupé -94
=) Hörde ni på nyheterna nu. De har ju gripit rånarna i Jönköping och även undersökt den "BMW" som de misstänkte innehålla sprängmedel... De sa inte den bilen eller ngt som de hade gjort om de varit Snaab/Vovlo...

/// B-O
M POWER- När du älskar att KÖRA!!!
Min:Länk
Visa användare
1.438
300+
M3 Coupé -94
Eller ursäkta, Tony Palmroth - rånare, Peter Bottany, dömd till tolv års fängelse för förberedelse till mord, grovt narkotikabrott och vapenbrott och Mårten Tammiharju som är dömd för mordförsök gripna i Gränna ska det ju vara...

/// B-O
M POWER- När du älskar att KÖRA!!!
Min:Länk
BMW:n skulle vara en grå 530...på bilderna visades en gråmetallic e32....

/Simon
dem har visst blåst ifrån polisvolvossarna hur lätt som helst med den...

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!

p.s: simon_en: var inte det en e34 på TV bilderna?

____
Supercharger: Less stressful, more exhilarating!

wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
Det var en e32 på bilderna om ja inte är helt blind ivf.

En kvart innan såg man "olagliga" avrättningsbilder från irak , dvs. några "kriminella" som avrättades av irakisk ordningsmakt också då såg man en e32 och även bilens baklucka så den e32 är jag 100% säker på.

"There are 10 types of people. Those who understand binary and those who don't."
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.