|
Sida 4 av 6
|
|
|---|---|
| Börjar nästan tro att kriminella kör Sierra, så många gånger som jag blivit stoppad vintertid... | |
|
Måste väl å skriva lite till farbror Blå´s fördel. Hade för en tid sedan ett "fetinghål" i min ljuddämpare på ovansidan. Detta gav effekten att den lät coolare än någon annan BMW jag någonsin hört och vad därför inte sugen på att laga röret. Jag körde en dag om en bil och varavade lite sådär härligt omoget som man gärna gör när det låter såååå skönt om en sexa på fullvarv. Två hundra meterlängre fram stod en polis och vinkade in mig med ett stort leende på läppen. Jävlar tänkte jag förstås. Herr konstapel lutar sig in och frågar om bilen går bra??? Jodå svarar jag jag tycker det räcker. Den lät för himla schyst din bil vad har du för system på den här,jag klämde dit ett Ferrita på mitt och hoppades att den skule låta lite bättre men de gjorde den inte. Det är något sport system som de har i tyskland svarade jag för jag hade inte byt sedn den kom från Berlin. Jaha sa Herr blå det vara bara det jag ville veta ha en bra dag och kan du inte varva lite extra när du åker för ditt ljud var bara så skönt att höra. Visst svara jag och nä jag ylar iväg ser jag Herr Konstapel ge mig en dubbeltumme i backspegeln. Det finns sköna snutar oxå. |
|
sebbe_bmw |
Dj Power? 6:a? Vad jag vet så är det V8 i 530-96 och 4a i Caddyn! Sebbe |
Perkka |
sebbe_bmw: Hahaha, d har du sååå rätt i :) If everything seems under control, you`re just not going fast enough! |
|
Hade en kompis som som hade en mörkgrön 728 e23:a med blå tonade rutor och 14" guldfälgar...Han blev stoppad 107ggr på ett år 22ggr på en dag....tyckte det va lite jobbigt så han byte bil sen.. ;) Själv har man blivit kallad knark säljare av en gammal fabror, å stoppad av polisen med motiveringen : Polisen: om du har en så här fläskig BMW så blir man stoppad Jag: varför? Polisen: det bara är så..... Har inget emot poliser....har nog lika mycket förutfattade meningar som de... Mercedes s-klass w140 enligt tidningen car: Old money or dirty money..... |
|
|
Speddy: Hur f*n lyckades din kompis bli stoppad 22 ggr på en dag? Ställde han sig åtskilliga gånger och hyvlade loss mitt på sergels torg under vattenfestivalen eller? Jag har aldrig ens SETT 22 poliser under en och samma dag :-) Med vänlig hälsning //Kalle ______ Länk |
|
|
Det undra han med....blev kontrolerad 6ggr på vägen till jobbet tar normalt under tio minuter att åka... Vi mistänkte att det var nån "kändis" som haft bilen innan.... |
|
|
ha ha... Kul läsning killar! ---------------------------------------------------------------------------- Min E30: Länk |
|
|
Svenska poliskåren är nog som ett Sverige i miniatyr om de har lyckats uppfylla sin rekryteringspolicy. Således: (Vi bortser i detta resonemang från åldersfördelning , kön och etniskt ursprung) 40% kör Volvo 20% kör SAAB 35% kör något annat 3% kör inte alls 2% kör BMW 99% tror på Jantelagen Det är samma sak med bilprovningen... HUGA! Håll ut! DE GÖR BARA SITT JOBB. Fast ibland tycker man att de kunde göra det efter devisen: "Jag jobbar för att kunna leva" istället för att "Jag lever för att jobba". Stefan |
|
|
Alla snutar är inte rötägg, bara ett fåtal som förpestar allt dom rör vid. När jag blev stoppad efter att ha kört 90 på en 70 väg så var polisen mycket vänlig och berättade i lungn ton att jag hade överskridit den gällande hastigheten på vägen. Han påpekade också att min dimljus var påslagna med halvljusen men ignorerade att ta med detta i böteslappen då han ansåg att den redan var saftig nog. När man bli behandlad på detta sättet växer inga fördommar mot polisen och man tar vänlig emot sin böter och erkänner sitt misstag. Mvh Martin |
|
|
Jag har varit med om samma sak!! Vi hade hyrt film och stod och väntade på en kompis när polisen kommer och ska kolla om jag har druckit, bes. och skatt. Med motiveringen "Bilen ser ju skum ut" Jag tog det iofs ganska bra, tyckte mest att det var roligt eftersom bilen kostat 3000kr, och ändå har den där "skumma" looken.Credits till BMW. Orczy,äger röda faran. |
|
PeBe |
Jajjamen hahahahha acab! |
|
Bra fråga Carl L ! Det undrar jag också för det är mäktigt att ha en fet vagn som går som bara den :) _____________________________________________ Länk |
|
Liten_men_snabb |
Jo, många BMW ägare är säkert kriminella. Ung. lika mkt som idioter som sitter i polisbilar. Bara för att man är ung, behöver bilen ej vara köpt av smutsiga pengar. Men låt snuten störa sig...det gör bara att jag fortsätter att platta gasen i varje tillfälle när dom dyker upp...;) Omoget? Ja vet.. |
Liten_men_snabb |
Asken: Varför skulle polisen fråga mig va syftet me min bil är? Det dumaste jag hört. Syftet med den är att åka...ibland fort..ibland inte. Polisen ska ta fast brottslingar...inte stoppa folk ohch fråga ut dom... |
|
:–))) måste skratta åt era skämt här och jag håller med om allvaret.... illa med sådana poliskonstaplar, må man säga. BMW är en av de mest attraktiva bilar jag känner till och det är en hel del framgångsrika människor som kör den, inte bara "kriminella." BMW har rykte om sig att vara den bil som har mest nöjda kunder... + den är poppis bland akademiker och affärsmän, ju! Förstår dock ej var alla nya silverbilar kommer ifrån? Finns nya modeller inte i någon annan färg... Vänligen, Birgitta med montrealblå kärra (ej kriminell, kör endast på gränsen för snabbt jämt) |
|
|
Det där "på gränsen" kostade mig 1800kr i går :( //Ticco Länk |
|
|
Var på gränsen befann du dig... Intressant att veta. Birgitta |
|
|
80km/h -3km/h = 77km/h på 50 väg. //Ticco Länk |
|
|
men det ÄR nästan omöjligt att hålla på 50-gränser i ett sparsamt befolkat land som Sverige. Själv brukar jag hålla mig till dryga 70 på 50-väg och till 130 på 110-väg. 90 blir ofta 110... men det skulle väl bli samma klirr i kassan för Polisen, om jag åkte dit... Ja, du ser Ticco att du inte är ensam. En dag vinkas jag in till vägrenen av en blå-vit Volvo, I have no doubt. Du hade otur... Billigt med reparationer, när man betänker fortkörningsböternas storlek. Är det verkligen nödvändigt att hålla så strikt på fartbegränsningarna...? Kan man inte påverka sådana regler...? Särskilt om det är i stort sett folktomt på vissa sträckor... Ta norrländska raksträckor exempelvis. /Birgitta |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.