AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
10.425

"Kriminella kör oftas BMW"

Sida 2 av 6
Ibland vore det inte fel att ha med en filmkamera i bilen...............

Mvh
Patrik 325i -92
Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
En gång när jag blev stoppad för dimljus, var inte snuten så trevlig. När han fick se att jag ringt upp någon som satt och väntade/lyssnade på mitt handsfree i bilen blev han genast mer tillmötesgående. Onödigt kan man tycka... Man behöver väl inte vara en röv för att ingen annan hör på? Eller?

H U M A N R A G E
Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
hänger inte med ?
Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
Vartenda ord han sa hördes utav personen på min lur. Hade kopplat upp samtalet i bilen så det ekade när snuten pratade. Han fattade att någon hörde vad han sa, då blev han genast trevligare... (han vet ju inte vem jag ringt... kanske ett befäl som inte bör höra hur han beter sig.).

H U M A N R A G E
Visa användare
516
_Johan_
320d Touring '09
330ci '01
acey: Polisen skrev böter för att bilen inte var skattad..
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
_johan_ Okej det var inte skattad till slut jag hänger med.

Då vet man vad man ska säga nästa gång man blir stoppad. Arbetslös, uträknad och dessutom lånad bil :)
Undrar varför jag aldrig blir stoppad...? Tror inte att det bara hänger på bilmärke för då borde jag rimligtvis ha blivit stoppad nån gång vid det här laget. Körde igenom en kontroll häromdagen utan att bli invinkad. Har inga tonade rutor, det kanske spelar in..? I övrigt tycker jag att dom här diskussionerna tenderar att bli lite väl självömkande, typ "oj vad det är synd om mig som fick böter bara för att...etc" Nej sluta gnäll nu, alla vet ju vad som gäller, eller hur?!

www.malte-racing.com
Visa användare
516
_Johan_
320d Touring '09
330ci '01
acey+maltek: Har blivit stoppad av samma polis två gånger efter den första incidenten. Har varit mycket diskussioner om bakvingar osv. Har t.o.m fått ombesiktning för "olaglig" bakvinge..

Kan tillägga att bilen i fråga är en helt original M3 '88:a
_Johan_: Jag försvarar inte otrevliga poliser, man kan vara trevlig även om man gör sitt jobb. Dock tycker jag inte att man ska klaga om man får böter alt. ombes för tonade framrutor, annan regskylt än vägverkets etc. Det är ett val man gjort när man sätter på dessa produkter och då ska man ta den smällen utan att gny.
Om man sen läser de trådar som handlar om hur snabbt vissa bmw-ägare kör med sina bilar så är det kanske inte är konstigt om polisen har lite extra koll på vårt bilmärke, det borde ju inte undgått dom menar jag. Sen är det alltid lätt att säga att man själv var trevlig som en ängel när man blev stoppad medans polisen var helt dum i huvudet, det är ju bara ena sidans version av det hela. Om man får böter för nåt fel man gjort är det nog lätt att krydda storyn lite för att få opinionen på sin sida..
Ombes för "olaglig" bakvinge låter nästan för sjukt för att vara sant..

www.malte-racing.com
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Maltek: Har ju diskuterats många gånger innan hur folk kör med sina bilar och andelen av alla bmwägare som ställer upp i streetrace eller försöker köra gbg-sthlm på kortast tid är nog ganska lätt räknade. Fortkörning är nog inte bmw specifikt men det är kanske fler som kör lite fortare i bmw än om man har en Fiat Lupo eller liknande av förståliga skäl. Att man blir stoppad bara för att man har bmw är ju lika logiskt som att man blir stoppad för man är svart? Som alla vet är ju alla "svartingar" mer eller mindre kriminella eller hur?

Finns ingen logik i det och jag hoppas inte att det är så att polisen stoppar fler bmws utan anledning även om jag har fått erfara det motsatta.
Visa användare
ProPro-medlem
2.226
Jörgen
530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :)
325 E30 Cab-93a
750i-96
750i-90 Sv.såld 6200mil.
MalteK, det var fyra snutbilar, jag stog still vid en bensin mack. Hade jag kört för fort tidigare, eller dyl hade jag inte reagerat. Och sedan komentaren att "kirminella offta kör BMW" fick mej att bli besviken. När han tänkte be mej blåsa, kom han på att han inte sett mej köra bilen, så han hoppade över det.
Jörgen: Kan inte uttala mig om huruvida kriminella ofta kör BMW även om det inte skulle förvåna mig, dom vill väl också åka ståndsmässigt :)
Håller med dig om att det känns trist om nu polisen stoppar och är otrevliga mot vanliga svenssons. Fast jag blir anti när det bara skrivs om alla "jävla dumma snutar" hela tiden, jag är en av dom som vill ha fler poliser i vårt samhälle.

www.malte-racing.com
Visa användare
516
_Johan_
320d Touring '09
330ci '01
MalteK: Jag håller med dig, har inget emot poliser allt, men när de inte går att resonera med och kommer med idiotiska påståenden (som bakvingen) då blir man lite trött. Jag har nära vänner som är poliser och enligt dem så är just denna MC-Polisen ökänd även bland kollegor..

Skulle det har varit en fortkörning, tonade rutor eller liknande så är det inget att tjaffsa om, då har jag ju medvetet begått ett fel, då är det bara att betala..
_Johan_: Då är vi rätt överrens låter det som, rötägg finns ju tyvärr inom alla yrkesgrupper men när det är en polis som är ett sådant så drabbar det ju dessvärre oskyldiga som du själv. Jag har haft turen att lyckas undvika sådana poliser men vem vet, det kanske står ett rötägg och stoppar mig när jag åker hem idag så jag också behöver skriva av mig på forumet ikväll.. :)
Hoppas du slipper honom framöver.

www.malte-racing.com
Blykälkeraggaren
ja vet att om man ställer på en bil så får man köra en vecka... de e alltså va man har på sig att betala in skatten... men vet inte om de gäller vid ägarbyten dock...

lr ja kanske har fått nåt om bakfoten, har för mig de stod nåt sånt när ja ställde på en bil för nån månad sen...

Skriver terorin 2/9 7:30 =)
Mvh.
Richard
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Sjaelvklart saa aer de flesta som kor bmw kriminella. Polisen borde uppmuntra till fler och hardare kontroller samt ifragasatta agarens syften. Paa detta viset kommer Jantelagen till sin spets och till slut kanske lagstiftande myndigheter kan forbjuda sadant...
ASken
Da
85
Daddan
518i -85
Det är ju i stort sett alltid yngre förmågor som gasar i idiot-hastigheter med sina BMW. Jag mötte en kille härom veckan som kom med bredställ i en korsning på en 50-väg, mitt i ett bostadsområde. Han höll minst 90 efter korsningen. Man funderar inte längre på varför det är höga försäkringspremier på 3-serie...

Det är inte konstigt att BMW får dåligt rykte.

/David
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
När man har läst i tidningen om rån och liknande så har det varit nästan alltid varit BMW. Har sett massor där de har haft 750 och M5.

//Schnitzer
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
En av mina kompisars M5 3,8 var med i ett rån. De hade nog inga problem att hänga av polisen i alla fall, plus att den var chippad också.

//Schnitzer
Schnitzer: Var kompisen också med eller..?

www.malte-racing.com
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.