AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
10.424

"Kriminella kör oftas BMW"

Sida 1 av 6
Visa användare
ProPro-medlem
2.226
Jörgen
530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :)
325 E30 Cab-93a
750i-96
750i-90 Sv.såld 6200mil.
Hej på Er,
Jag är nu hemma i min barndomstad, Sandviken,då jag jobbat på vår firmas kontor här i nätheten denna vecka. Efter som jag ska köra bil tidigt imorgon bitte avstog jag från att ta några öl denna kväll. Utan var ute med en bekant och åkte runt lite och kollade på små tjejer mm ;).
Vi träffade bekanta vid macken, stannade och pratade med dem. Efter fem minuter dyker det upp två omålade bilar, plus två vanliga polis bilar. Han kliver ut och fram mot min bil, jag kliver ur. Körkort efterfrågas, han kollar fråga om det äger bil (jag körde min 740-96 med 20").
Jag svara "japp".
Får frågan om bilen är schyst. "nja säger jag, den har ju några år nacken med duger väl" svara jag.
"Jag menar, är det bes och skattad " fräser han.

De kollar om jag är efterlyst, och funderar varför jag här(bilen är ju reggad i Uppsala på mej).

När jag frågar varför de håller på så här, jag hade ju inte ens kört fort, får jag till svara. "Kriminella kör oftas BMW".

Jag blir förbannand och frågar om man inte kan vara intreserad av ett bilmärke. ( de se bla BMWPower reklam som jag har i bakrutan på bilen). Vi glider in på Gävleträffen mm.
Det slutar med att när jag åker därifrån har man ingen lust att göra något.
polismyndigheten@gavleborg.police.se tror jag ska få ett långt mail om hur vi BMW ägare blir behandlad. Skulle Ni vilja få detta bemötande ?

Man misstänker ju att de är avis för de får sitta och åka volvo på sin arbetstid.

mvh en Besviken BMW ägare, som inte kommer byta till volvo.

Visa användare
1.894
Wrath
518i -85
mmm hur full va dom snutarna då ??

snygga människor ! bara för dom är "snutar" och tror att dom är allmäktiga som kan dom ju inte behandla vem som helst som en kriminell eller som en pissråtta...

ja man är ju inte förvånad... körde för fort med farsans s80 för ett halvår sen (har haft körkortet ett år snart )typ 60 på 50 väg och en civilare stoppar mig och ser att jag var rätt grön dvs ung... 18år! killen skäller först ut mig och bla bla sen frågade han om körkort och ringde farsan för att den var ju reggad på han... men som tur var hände inget men ändå kan dom inte vara lite hövliga och bara gå fram och säga till lite strängt eller bara säga i vanlig samtalston att jag körde för fort och att det var 50 på sträckan där jag körde... näe han ställer sig och skriker i mitt ansikte typ 20 cm från mitt ansikte...

hade det varit min bil och inte haft prövotid hade jag fan frågat vad fan han höll på med... att jag inte var döv etc. men nu ville jag inte käfta för det var mitt första "stopp" så att säga... kollade sen och såg att han inte hade kamera sen var han ju själv... då kan dom väl inte göra nåt eller ???

de klart jag säger ju inte att dom inte ska göra sitt jobb men dom behöver ju inte skrika/svära och ha sig...

det är inte lätt alla gånger <=)
Br
1.631
Braxen
E21 320i -83
E39 M5 -00
E91 335ix -07
Men det är ju sant att kriminella kör BMW !
Tycker mig ha läst här på forumet hur snabbt alla har kört, och därmed måste dom väl vara kriminella ?! =)

Biltema Motor Werken =)
www.hackefors.bmw.se
Ja man får ju ganska långa och konstiga blickar av herr konstapeln. Dom som inte är så insatta tror att det är en bil i 3-400.000:- klassen man glider i + att jag ser ganska ung ut men jag är dock 30.
Åkte Porsche för ganska många år sen och fick då kommentaren av polisen att "sån här bil kan inte du ha råd med", va f-n vet dom om det. Det var en gammal från 72.

/Bimmerman

Länk

Sponsorer Phatmobil Projekt:
Jag själv :(( Därför ett långtidsprojekt
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Jag var med om en liknande sak för någon vecka sedan. Mycket trist.

Hmm 1000e inlägget. Man kanske borde lägga av, skriver ju ändå inget vettigt ;) Jag har hört att man får tillgång till en hemlig bakdörr till sajten efter 1000 inlägg?? ;)
Jo
465
Johnte
530 D M-sport -05
X5 3,0Sd M-sport -08
Haha...

Jag fy fan för snuten som man brukar säga...
Tyckte det där med om bilen var sjysst...
Jag har fått precis samma fråga för ett par år sen.
Snuten sa efter att ha gett mig böter på olika saker...
Jaha är bilen sjysst då???
Jo sa jag nog går den bra...
Kanske lite fel ordval av mig upptäckte jag senare när han kolla upp den och märke att den inte var skattad...
Det visste jag dock inte, hade betalat in fel.
Men böter blev det iallfall... MASSOR

Livet är för kort för att köra diesel!!!
Visa användare
1.245
powerkjell
Seat Ibiza Cupra -14
Tack för mailadressen, det blev ett välformulerat brev dit!

När jag blir pappa ska jag lära mina barn vilka rättigheter de har, så att de inte låter sig bli behandlade så här av samhällets olika översittare. Blir jag lärare ska jag lära mina elever sammar rättighet. Folk verkar tro att Polisens ord alltid är lag. Jag har varit med om två tillfällen som kunde ha slutat med böter men istället blev en ursäkt från polismannen.

Well acey, jag lade mitt 900'e inlägg. Inte det så värst genomtänkt heller :-)
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
powerkjell: Jag väntar på dig i 1000klubben ;)
Eddy
Det är sant att polisen tror att alla som har en fin bil är kriminella.Hade en 318i-97 och blev stoppad av polisen när jag var på väg hem från jobbet(kvällsskift på Volvo).Det vanliga körkort och blåsning,samt frågan vart jag kom ifrån,då sa jag Volvo där jag arbetar.Han blev skitsne och skrek vet du inte att det är lag på att köra Volvo när man jobbar på Volvo då kör man inte BMW.Jag trodde han skojade först men det gjorde han inte,han gav mig tillbaka körkortet och drog iväg.1996 köpte jag en ny blå Golf GTI 16V colour concept samma sak där hade tvättat bilen och stod på parkeringen och torkade och pulade när polisen dyker upp och frågar om det är min bil?jag svarar ja och de frågar efter nycklarna,jag visar dem nycklarna,och så kommer den fina frågan hur man har råd med en sådan bil?vad har dem med det och göra?Men det här är inget med vad som hände när jag hade min 325i cab,jag skulle släppa av min flicvän utanför hennes hem,precis när jag skall åka kommer en civil polis och frågar ut mig om allt säkert en halvtimme detta var för 8 år sedan.Kör en gammal Audi nu nema problema
Ni
776
Nisse
535i -86
518i -85
320dT -08
Volvo 850 -96
Hej!
Satt just och chattade med en tjej, vi snackade om bilar, hon var för Volvo (främst 240) och emot BMW.
Men jag sa till henne att "man får en fin BMW för samma pengar som du köper en gammal 240 för".
Hon: Hur mkt pengar?
Jag: Vad kostar en 240?
Hon: Jag ska satsa på en för 20K, då är det inte så mycket rost att fixa till.
Jag: För 20K kronor får du en BMW i mycket gott skick, rostfri nästintill, med Finare motor och framförallt en SNYGGARE, bättre och hållbarare bil.
Hon: Men för 20K får jag en 240 som är lite stylad också.
Jag: En BMW är snygg utan stylig, 240 är lika ful både med och utan.
Hon: Kolla här! (skickar en bild på en 240).
Jag: Snygg?? Vad var det för speciellt med den? Ser ut som en vanlig 240 i mängden ju.
Jag igen: Har du någongång upplevt en BMW??
***INGET SVAR***

Så där ser man, många människor tror att BMW inte är något man får för 20K kronor.

MVH Niklas - Uppvuxen på E28 - ICQ: 85989541
BM
174
BMW V8
540Touring -98
ESS 400+
Kriminell eller inte ?

Det är därför skolan i Solna är på 3 är inte 2 år.

Mvh Niklas

Support Your Local Big Red Machine
gu
55
gullarp
330iA Touring -01
Satt och läste i tidningen nu på morgonen att det var 9 polisbilar och en motorcykel som var oskattade och belagda med körförbud hos polisen i Sörmland.

RT
BMWCS #4149
gu
55
gullarp
330iA Touring -01
Dom körde runt med dom som om inget hänt, men det var visserligen förra året. Personen som har hand om bilarna blev visst åtalad

RT
BMWCS #4149
Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
Bimmerman-
Va du möjligtvis på Gävleträffen och åkte (402m) mot en silver 540iAT? Försöker sätta ett ansikte till ett namn...

H U M A N R A G E
Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
...eller vardet möjligen Jörgen?

H U M A N R A G E
Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
Har precis fixat 8,5" och 10" x 18 tum fälgar till vintern... Tror ni man kommer få problem med att bli stannad eller? He, He! :) En polare har samma fälgar fast 17" på sin 850 som vinterhjul och han blir stannad hela tiden!

H U M A N R A G E
Dandelue
Ja, jag var på Gävleträffen men jag körde inte 402 då jag har lite tjall på en kylarslang som inte vill sitta som den skall vid kraftiga gaspådrag :( , men jag skulle få det fixat nu i veckan. Så jävla typiskt, hände dan innan Gävleträffen. Så nu får man ta det lite easy när man trycker ner högerfoten. Men jag stog inne på området och det fanns bara 3 E38 vad jag såg så chansen var nog stor att du såg den där.

/Bimmerman

Länk

Sponsorer Phatmobil Projekt:
Jag själv :(( Därför ett långtidsprojekt
Visa användare
ProPro-medlem
2.226
Jörgen
530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :)
325 E30 Cab-93a
750i-96
750i-90 Sv.såld 6200mil.
Dandelue, jag var ju speaker. Och körde endast en repa mot en bekant i en E23 745, och fick stryk :(
Visa användare
1.665
Dandelue
540iA Touring -94
Jag körde nämligen min 540 och fick också stryk. Men det gjorde inget för när jag kollade på min reaktions tid förstod jag varför... he he! Den var sämst av alla! Körde mot en 740, men grabben försvann efter så jag fick alldrig chansen att snacka med honom. :(

H U M A N R A G E
Visa användare
516
_Johan_
320d Touring '09
330ci '01
Hade en dispyt med en MC-polis för 3 år sedan när jag just hade köpt M3:an. Bilen ställdes på samma dag som jag köpte den och jag blev stoppad 3 dagar senare. MC-Polisen påstod att skatten inte var betald, jag påpekade att bilen hade ställts på för några dagar sedan och att skatten skulle betalas av föregående ägare. Han började ställa frågor om var jag bodde (ganska nybyggt område, men jag bor i en etta) frågade var jag jobbade osv. Jag försökte förklara det här med skatten, men han lyssnade inte....

Under tiden vi pratar så har han tagit fram bötesblocket, men stoppat ner det igen. Efter att vi har gått igenom min "sociala status" så plockar han fram blocket igen och slänger ur sig "Då har du råd med böterna" #¤&%

Vad fan har min sociala status att göra med det hela?

Har jag begått ett fel så skall jag ha böter oavsett om jag har pengar eller inte!
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Låter märkligt men fick du böter eller inte? Vad skulle då få böter för?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.