AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.136

Mobility kit?

Gunget
Finns det någon fördel med BMWs eget Mobility kit (om man skippar run flat) jämfört med att köpa punkaspray och kompressor med 12 volts ciguttag på typ Jula eller Biltema? De sistnämnda alternativen kostar ju en tredjedel och förhoppningsvis behöver man aldrig använda grejerna!
Roffa1
Klart att mobility-setet är säkrast och likaså smidigast. Finns att köpa billigt hos SalesAfter
Pris 750:- plus 200:- i fraktkostnad.

Länk
Ul
2.044
Ulf530
530d F11 xDrive Msport -16
118d F20 xDrive Msport -17
530i E34 -89 en ägare
Klart att original mobility-setet är häftigast.
Men enligt mig så är ett billigare alternativt lika smidigt och säkert.
Själv valde jag det billigare alternativet...
Roffa1
Hur ställer sig däckmojjen till att laga ett däck som innehåller EXPLOSIV punkaspray? Tror knappast han vill befatta sig med det. så i längden kanske det blir billigare med Mobility setet. (Allra bäst vore ju ett riktigt reservhjul;-)
Jag köpte mobilitykitet, gillade den lilla svarta lådan man fick + handskarna :)
Ul
2.044
Ulf530
530i E34 -89 en ägare
Inga som helst problem med mina däckgubbar, jag köpte nämligen mitt mobility kit och punkaspray hos dem!
(Är verkligen punkaspray explosiv när man fyllt den i däcket?)
Gunget
Ulf530 - vad betalade du för ditt icke BMW kit?
Jo
70
JockeA
BMW 530XD Touring -06
*Såld* :(
Det är drivgasen i punkaspray som är explosiv. Så åker man direkt till macken och tömmer all luft och fyller i ny ska det inte vara nån fara.
Ul
2.044
Ulf530
530i E34 -89 en ägare
kommer inte ihåg priset exakt eftersom det var separata priser på varje del; Kompressor, Punkaspray, Handskar, Förvaringsväska.
Kompressorn ingick i priset då jag köpte nya däck.

Men jag tror att allt tillsammans skulle ha gått på knappt 500:-
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.