|
|
|
|---|---|
|
Shenna Grabbar! , nu är det så att min Far är inne på att skaffa sig en e31a istället för sin Camaro , vad skulle ni rekommendera för årsm. samt 850 eller 840? Ge gärna tips ! MVH Sigge | |
| 840 eller 850 är en smaksak. Köp en med den färg, utrustning och skick som stämmer överens med era förväntningar. Vad gäller årsmodell skulle jag säga så sen som möjligt 96-98. | |
| Om du frågar mig, skulle jag svara som Jems Bond "det är bara det bästa gott nog" och ta en klunk Bollinger. Det bästa e31 är 850 csi, och ju dyrare deso bättre. Det är enkelt, vet man inte vad som är bra, köp det som är dyrt. Man behöver inte uppfinna hjul två gånger. | |
|
Varör är 850Csi bäst? Vilka tester visar det? mvh Daniel Länk Progress through pain |
|
|
Och varför skulle dyrt vara bättre? Sen verkar folk tro att man behöver vara utbildad bilmekaniker med 30 års efarenhet för att bara våga öppna huven på en 850. Sunt förnuft och lite nyfikenhet kommer man ganska långt med.. |
|
|
Jag skulle rekommendera dig och farsan att sätta Er framför datorn, kika på några bilar och åk och provkör en eller två för att få en bra känsla. Därefter ta några grosshandlargroggar, sov på saken och sen bara studera de bilar som finns och den information som finnns på nätet(här, www.8er.de mm mm)samt låt de entusiastiska ägarna som gärna hjälper Er vidare till rätt bil. En manuell V12 är vad det är. en CSI är vad den är. En automatare V8 är vad den är. En Automatar V12 är vad den är. Alla har sin prefererns. Själv diggar jag den förstanämnda. Lycka till! Asken BMW. Från de bästa, till de bästa! |
|
|
Jag får nog hålla med asken i vad han skriver, kolla noga de bilar som du/ni fastnar för. Elfel är tyvärr inte det roligaste att plocka med i dessa bilar motorn är som vilken motor som helst dock lite mindre plats, rost är som de flesta inget roligt och återkommer gärna efter att det en gång är åtgärdat. Läs Läs bilda er en egen uppfattning och hör gärna av er så tror jag att ni kommer att inhämta information om den bilen ni fastnat för. 8er.org Bimmerforums.com Bimmerboard.com bimmer.roadfly.com/bmw/forums/e31/ är några siter där man kan plocka upp mycket info om dessa skönheter. Än en gång var kräsen tänk efter fastna ej på första bilen provkör ev lämna in bilen till en duktig verkstad för genomgång före köp, samt lägg upp en budget för vad ni anser att den får kosta. Lycka till och på återseende /Per |
|
|
250"+ för en välhållen csi känns löjligt övervärderat,fast då har jag aldrig kört nån så jag vet inte om det är så pass mycket "mer" bil prestandamässigt än 850i? en välhållen vårdad 840/850i för 60-80" är däremot väldigt mycket bil för pengarna... |
|
| Om marknaden är beredd att betala 250' så är det väl inte så mycket att orda om. Frågan är dock om det går att hitta en välhållen och vårdad E31 för 60-80? I så fall handlar det om en E31 med M70-motor och automatlåda. Manuell eller M73 lär bli dyrare. | |
|
få av dom som legat på annons för dom slantarna verkar bli sålda?Tänker bla. på den gröna som legat ute bortåt ett år för 275". |
|
|
Det spelar ingen egentlig roll om det är Csi, ci automat, manuell V12, V8 allt handlar om bilens skick i förhållande till pris och vad du vill betala och ska använda den till. Vi som äger V12 eller V8 har ju våre egna skäl till just de valen. Min reaktion är mot att påstå att CSI är bäst, den rostar som alla andra, den har elproblem som alla andra, den har i grunden en M70 som övriga 850 med vad det innebär. V8an har sina fel och brister. Men som Olin skrev så behöver man inte vara expert för att äga 8-serie så länge tummarna sitter där de ska ;) mvh Daniel Länk Progress through pain |
|
| Har kollat runt lite och de lutar verkligen mot v12a ursäkta kanske en dum fråga vad står csi för ? | |
|
En adekvat fråga är, hur ser budgeten ut Sigge19? Är det 50 eller 250kkr som det ska köpas bil för. Om jag ska ta part för nått så får jag erkänna att den första 850 jag körde var en import 93 CSi, brilliantröd numera skrotad(den som är skriven reportage om här på AP). Den bilen precis som den är konstruerad, med S/K knapp för omställning av insugningsrören förförde mig totalt och Csi har en plats i ryggraden även om jag är något för snål för att betala marknadspris för en sådan även om de börjar kring 200 för de minst fina och kliver uppåt i skick. Mvh Asken BMW. Från de bästa, till de bästa! |
|
|
Länk Det är en specialbyggd version av 850. Mvh Asken BMW. Från de bästa, till de bästa! |
|
|
CSI är byggd på en 850 som är moddad av M-divisionen på BMW enligt vad jag hört så var betäckningen M8 redan ett registrerat varumärke så därför blev CSI vad denna förkotningen står för vet jag inte men kan tänka mig Coupe Sport Injection. M70 300hk S70 380hk M73 326hk. För övrigt vad som skiljer mellan de olika modellerna är många eftersom man kunde beställa dessa med en mängd olika optioner. /Per |
|
| Allt ni skriver beaktas , budgeten är väll runt 150i men vid rätt bil så kanske de tillkommer några kr onor ;) | |
|
Oh fasiken,vad hände med reportagebilen? krock eller stöld eller? (nyfiken!) |
|
|
Oj, vilka reaktioner, det är kul om man kan hetsa upp folk i dessa kalla tider (menar kalla vinter). Nu skall jag vara lite seriös. Jag själv gillar lite udda bilar (med bilar menar jag BMW), sen kan man diskutera om en 850 csi är det eller inte, men för mig är det. Jag håller med Asken, att det är bara Ni som vet vad ni är bereda att betala. En 850 csi (som är” topp of de models” e31)i bra skick börjar från 200 tk., alla under är gör det själv bilar. Det finns folk som njuter av att meka med sina bilar, och det har jag inte problem med, däremot njuter jag av att köra bilar. Vi ses på bana i sommar, antagligen, redan i maj, på Mantorp träffen. |
|
|
Stefan m: Jag tror reportagebilen sattes i i kurva och blev skrot men är inte 100. Det var så länge sedan. Mvh Asken |
|
|
Hej Om jag inte har helt fel vad som gäller den bilen så besiktigades den senast 20090924 med en mätarställning på 93533 km. /Per |
|
|
Jag har fel, det var inte den bilen som var med på repotaget i AP. Sorry /Per |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.