AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
287.525

Varför åker ni omkring i gamla bilar?

Sida 8 av 49
ka
1.552
karlhilding
330i E46
530ia E60 -07 Facelift.
Andersk:

"Facelift är när man har en gammal bil men vill att grannarna ska tro att man har en ny och därför gör en kosmetisk uppdatering med detaljer från en nyare bil."

Du staplar felen på varandra.

Facelift är ett sätt att försköna/förbättra nuvarande modell innan man släpper nästa helt nya modell. Alltså man tar inte delar från en ny bil och monterar dessa på en gammal.......Var får du allt skit ifrån?
Facelift har bilindustrin gjort i alla tider.
Och det är inte ett "sätt att lura grannen" för köper jag en faceliftad E90 -08
i mars 2008 så är det en ny bil!

"Byta upp sig? Till vad då?"
B2
178
B2L
E30 318 Cabrio -92
Alfa Romeo GTV 3,0
En fundering ang Sveriges gamla bilpark:
Med tanke på det stora intresset i landet för framför allt gamla Usabilar så torde väl mängden bilar från 50-70 talet i trafik dra ner genomsnittet ordentligt eller? Jag tror att vi har fler veteranbilar per capita i Sverige än i många andra europeiska länder. Sen är det väl kanske inte relevant för de politiker som beklagar sig över bilparkens ålder att se till hur många mil som faktiskt körs årligen med de gamla bilarna i landet.

Sen är det ju en dröm att tex byta lampor på en E30 jämfört med i en ny bil men det är ett annat ämne. Skandalöst tramsigt att behöva åka till en märkesverkstad för att byta en trasig lampa.
Vad var och en prioriterar är väl helt ok enl mej själv.
Tråden har som andra spårat ur i vissa avseenden där pajkastning råder och huvudfrågan förbises.

Jag skrev tidigare att jag gärna skulle åka nytt om plånboken tillät detta och jag är glad att andra köper nytt så jag kan köpa begagnat senare ;)

Kul att det finns människor som orkar laga och fixa äldre bilar för annars skulle vi andra inte kunna njuta av fina ex som rullar förbi om sommrarna.

Gement för AP är ett brinnande bilintresse och för märket givetvis trots dess alla brister av olika saker.

AP är fantastiskt när det gäller felsökning och insupande av fakta för olika märkes ändamål.
Så låt detta fortsätta och släng inte ur Er en massa onödigt skit-skrivande mot varandra bara för att man kan vara anonym.

Respekt ger mera tillbaka än förlöjliganden och hånanden mot varandra.

Detta blir mitt nyårslöfte inför 2011 och framåt.
Hänger Ni på?

Gott Nytt År på Er alla från mej i storskogen ;)
B2
178
B2L
E30 318 Cabrio -92
Alfa Romeo GTV 3,0
När jag ser tex en M3 E30, M5 E34 (alla M-modeller föresten), BMW 850, Audi Urquattro eller S2, Toyota Supra, 911 eller anda "gamla" bilar osv i trafiken tänker jag: Coolt!
När jag ser en ny V70 eller 118d osv tänker jag: Jaha.

Edit-funktion, tack.
Martin E
Gott nytt år på er :)

Speciellt till mytomanen och skrotbilsentusiasten AndersK

The Older they Get, The Less They Move :wink

Nu ska jag åka iväg med min själlösa E87a.
B2
178
B2L
E30 318 Cabrio -92
Alfa Romeo GTV 3,0
Nej Martin E! Fy på dig. Läs Alex84s inlägg ovanför och ta lärdom. ;-)
Uppsträckning from imorgon!

Gott nytt år!
ka
1.552
karlhilding
330i E46
530ia E60 -07 Facelift.
Jag säger det samma som Martin E.

Nu blir det duschen och om en stund kör vi iväg till trevliga vänner som dock inte kör BMW.

Gott nytt!!

"Byta upp sig? Till vad då?"
R1
1.063
R1000
E90-335i, X3 3,0i E83
Martin E,

Svaret på din inte alltför svåra fråga att endast ett fåtal har råd att köpa den nya drömbilen för egna pengar och i stället prioriterar annat i livet som familj och boende och kör vidare med det de har så länge det fungerar. Undantag finns även hos de som inte är financiellt starka (d.v.s flertalet i Sverige) som t.ex. väljer att köpe en nyare men billigare bil som en Skoda Fabia diesel eller en bättre begagnad lågprestandabil som din BMW 120D ;-) Det är inte svårt att inse attt många hellre kör en några år äldre 330i bara för att ta ett enkelt exempel.
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
Martin E: Varför denna tråkiga översittarattityd? Alla har vi olika ekonomiska förutsättningar och gör olika val i livet. Somliga prioriterar hellre att lägga sina pengar på att resa jorden runt och köra runt i en gammal bil.
Din 120d är en kalasfin bil på alla sätt men att racka ner på andra som föredrar att köra runt i äldre vagnar tyder på stor brist på ödmjukhet hos dig. Beter du dig på samma sätt i ditt yrke som ortoped och ser ner på dina patienter?

/Masten
B2
178
B2L
E30 318 Cabrio -92
Alfa Romeo GTV 3,0
Nu tycker jag att vi alla gemensamt sjunger: We shall overcome!
:)
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

B2L:
Hahaha... ;))

Gott nytt år på er allihopa(kan köra det en gång till för vi "byter" decennium nu lads :))

Mvh Janne.
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Ja...f-n decenniumet tog ju slut i fjol :))))

Mvh Janne.
Visa användare
1.026
Forry
523i -97
Vi kan fortsätta igen Nästa År :))))))
Gott Nytt till alla

Göran
Visa användare
2.841
Robert Lundberg
BMW 420d -16
MB SLK 250 -13

Och i morgon vaknar vi alla med en bil som är en årsmodell äldre :-)
Då är inte Martin E´s etta halvny längre utan halvgammal. B-) Undrar varför man åker omkring i en sån bil... ;-)
Visa användare
625
Jocke W
M5-89 E34
750iA-96 E38
750iA-05 E65
X5 3.0-06 E53
318i-92 Cab E30
Z3 Roadster 1.8-96
Vi avslutar detta år genom att var snäll iaf... trots att vi åker "gamla bilar" :-)

Gott Nytt År på er entusiaster!

"en gentleman reser aldrig med mindre än tolv cylindrar framför sig.."

Mvh Jocke W
Visa användare
1.026
Forry
523i -97
Ja. Låt oss alla vara snälla mot dom som har nya bilar som blir ett år äldre om några timmar..Dom Leve
OK.. Snäll var det
Ha de gott med ny som gammal o i synnerhet alla med BMW
kr
659
krika
M3 -95
328iT -95
325ti -02
Gott nytt år på er nya som gamla, unga som äldre.

mvh stefan

74
415
740 power
M5 E60 2007
335i E90 2007
320d E91 2011
520 F11 M
Jag har en ny och några gamla bilar , gillar gamla bilar minst lika mkt som en ny!
Gott nytt år till alla glada där ute i stugorna!
Ho
191
Hool
525i Touring -92
325i Touring -89 Mtech II
För jag har inte råd med en ny bil och jag vill ha en bil jag kan härja med själv samt möjighet till LSD ist för såndär antispinn tjafs..

BMWCS 06641 www.specialsvarv.se
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.