AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
287.493

Varför åker ni omkring i gamla bilar?

Sida 46 av 49
Karl-Hilding
Jag tycker inte att min E60 är tråkig.
Men din E39 är väl lite daterad.
Du både orkar läsa och skriva tydligen...
Min m5 e39 är nu mera nergraderad till att buckla trista bilar på stormarknaden. Favoriten är ju naturligtvis nytvättade och avlägset parkerade bilar.
Shit knappa 30" som AT-läkare?? Galet lågt! En överläkare i slutet av en rimlig karriär (vid 67års ålder!) ligger kring 70"/mån år 2012...Sen kan de jobba vidare som "konsulter" o dra in ca 80% av slutmånadsönen men bara jobba 50%...
ni
520
niklas100
520d 2008
Var tvungen att dubbelkollade adressen vart nästan säker att jag hamnat på flashback
Visa användare
741
fastEddie
VOLVO V60 D4 VEA AUT SUMMON 2014
Jag har haft 3 nya BMW 5 år. Sparat ihopa och köpt kontant. Inte en krona i lån.Säljarna på BMW tycker det är anmärkningsvärt. De undrar hur det kan gå.
Jag är vanlig arbetare med med dålig lön. Max 136 kr i timmen. Men nu som arbetslös timanställd får jag bara 131 kr. Innan i 15 år har jag kört på milpeng. Jobbat billigt men haft jobb. Jag åker på semestrar varje år. Jag har italienska överrockar som heter Bugatti :) jo sant.Jag har haft nya Ducati 996 SPS och BMW K1300S med allt på. Det är inte svårt att spara ihopa 2-300,000 om året. Fimpa röken och snusen. Gå inte på krogen. Ha inga barn hemma. Lev enkelt.
Handla mat där det är billigast även om flera affärer ska handlas i. Men nu ska jag behålla bilen. Eller köpa en några år gammal och spara mer. Det är sjukt dyrt att betala en kvarts mille vartannat år. Jag tror jag köper en 550d för halva priset. Eller en M5. För övrigt tror jag inte man kan ta med sig pengarna. Det finns inga fickor på svepningen.
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
fastEddie: Jag måste ha missat något, men hur kan du spara ihop 200k-300k kr om året? Antar iofs att det var med din tidigare milpeng och inte med nuvarande timpenning?

/Masten
An
516
Andersk
540-2001
E30 325 cab-1987
SAAB 9-5
Westfield
Ginetta G20
Tomma tunnor skramlar mest.
Blir lite fånigt när en 116 ägare föraktar dom som kör äldre bilar.
Det får mig att fundera på målgruppen är för Autopower.
Inte är det bilentusiaster, dom köper inte nya själlösa undermotoriserade hyrbils wannabie fordon.
Visa användare
741
fastEddie
VOLVO V60 D4 VEA AUT SUMMON 2014
Masten.
Jag är gift. Med en ekonomisk kvinna.
Min tidigare milpeng var dålig betalning. Där ingick inte betalt för lossning o lastning med mer än 60 kr per ställe.

Det går bra om man är två som delar på hyran och tv och sådant.
En miljon nås ganska lätt om man inte har bilbytarfan i sig.
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Hm, det största problemet verkar vara att det på forumet inte kan accepteras att folk tycker olika och begreppet "nyanserad diskussion" verkar vara helt ute.
Ne
362
Newman
I4 eDrive40 -24
I3S -19
Z4 35i -09
Andersk: Så det du säger är att jag inte är välkommen på detta forum??
An
516
Andersk
540-2001
E30 325 cab-1987
SAAB 9-5
Westfield
Ginetta G20
Newman:Tror snarare att det är jag som inte är välkommen
Visa användare
8.662
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Håller helt med dig Marin849.

Ödmjukhet och förståelse verkar helt ha försvunnit och istället ersatts med en vilja att trycka ned de som gjort andra bilval än dem själv och att jämt och ständigt prata pengar. "Kan du inte spara mer, tjäna mer, jobba hårdare..." Har du inte råd med X & Y så åk kollektivt, sopa!"

Ibland vill man ju bara prata bilar... Och de gånger då pengarna är en viktig del av diskussionen kan man ju prova det där med förståelse och undvika "mästrandet" som är ungefär lika populärt som rost...

Det finns ju samtidigt en liten skara på forumet som förefaller ha ett starkt behov att förlöjliga de som valt att köra nyare BMW med färre cylindrar än sex eller inte byter sin olja själv. Knappast särskilt nyanserat utan bara ännu exempel på den svenska avundsjukan från sin allra sämsta sida.

Helt klart är detta något relativt nytt (har hängt på forumet sedan 2001) och om det är en generell återspegling av samhället som blivit tuffare eller något annat kan man bara spekulera i.

Saknar också trådar som får en att vilja köra bil igen.
ma
7.450
marin849
E39 525i Touring M-pkt -04
Det är en väldig skillnad på att förlöjliga individer, racka ner för att det bara är fyra cylindrar o ingen riktig BMW, personen borde skämmas etc och att beklaga sig över det bristande utbudet av underbara sugsexor (som jag nog gjort lite här o där för att JAG gillar dom), det är när det blir personligt riktat det blir fel.

Behöver heller inte ha något med avundsjuka att göra öht, vilket också brukar sluta i att de som känner sig anklagande för att vara just avundsjuka minsann förklarar att "jag har minsann råd men jag känner inte för det, vill inte kasta bort 300000 kr, har inget behov" etc.
Men va moral tjaffs det blev nu då. Jag tänker fortsätta med att hata alla, aldrig mer använda blinkers och öppna telemarketing byrå.
Visa användare
1.716
635 CSi
325i T -89
525i Executive -96
635 CSi -86
B7 Turbo Coupé -86
BMWCS#5430
AlpinaCS#033
Hej,
Vad är LCI förkortning för? Jag förstår att det har med "facelift" att göra, men vad står bokstäverna för? Jag har t.o.m. frågat på BMW men inte fått något bra svar...

mvh Fredrik
Nu slog du själv huvudet på spiken, grejen är ju att bilvalet oftast är just personligt eftersom det i många fall återspeglar ägarens ekonomiska situation.
Pr
1.031
Profossen
En VW familjebil, letar BMW
Söderut blir män arga om man antyder att det kanske finns oklarheter i vem som är pappa till vem och omfattningen av mammornas sexualitet.
I Sverige är det begåvning och bilrelaterade frågor som är känsliga :)

Prova säg till en italienare eller fransman att din 7 år gamla bil är för fin inuti för turer till stormarknaden. Du möts av genuin förvåning - vadå bucklor? En bil är ny i några månader max om du bor i Paris eller Milano. Verkliga supersportbilar, okej det fattar man, men mellanklassare?

Sedan AT-läkare: Jag gillar AT-läkare, ffa småflickorna runt 25-30 med hästsvans, toppiga bröst och med en tappert tillkämpad attityd som säger "jag har VISST livserfarenhet". De tjänar lite sämre eftersom de gör sin legitimationspraktik. Brukar vara roligt att ha askultanter, man får tänka till lite extra varför man gör som man gör :)

Ang. Karl-Hildings pressenningsidé: Den är bra men behöver ett namn för att sälja....
Ma
3.050
Masten
Z3 2.8 American Edition -99
MX-30 Sky -22
Touran 1.4 TSI R-Line DSG -18
635 CSi: LCI = Life Cycle Improvement

/Masten
ca
2.141
captainoats
530 E39 2001
Jag har för mig att det står för Life Cycle Impulse
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.