AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
287.507

Varför åker ni omkring i gamla bilar?

Sida 31 av 49
L3
323
L33t
Bmw M3 -89
Bmw M3 -01
Man kan faktist ha mer fler bilar än bara bruksbilen J.L. ;) Jag kör inte min e30 dagligen eller ens särskilt ofta. Men när det är dags för bankörning eller bara en inspirerad runda en sommarkväll så är valet givet vilken bil man väljer.

Jag skulle absolut sätta mig själv i bilentusiast-facket eftersom en bil för mig kan vara en ren njutning och mycket mer än¨bara ett tansportmedel som tar mig från A till B eller något att "posera" i för att det råkar vara politiskt korrekt och status att äga en bil av visst märke vid en viss tidpunkt.
Att följa strömmen utan att ha något egentligt intresse för bilar,
man skaffar en bil ex. en Bmw eller en Skoda, förlåt Audi av helt andra orsaker än något djupare intresse för bilar.

Autopower inte bara för entusiaster, det känns väldigt blandat tycker jag (det finns mycket tyngre grejer för det som är riktigt djupt
nere i träsket) vilket är kul eftersom det blir lite andra infallsvinklar på bilägandet än bara bits and pieces och vem som har värst
coilovers eller störst bromsar. Denna tråden är väl ett bra exempel på det om inte annat.
Visa användare
4.704
J.L
BMW M2-24
Visst kan man äga fler bilar än bara en bruksbil =) Jag har provat det konceptet att vid sidan av en ny bruksbil äga tex. en riktig fin 750 E38 i entusiastskick. Efter ett tag märke jag att jag nästan trivdes bättre i den 318d E90 jag samtidigt ägde, och att 750n mest stod still i garaget. Det kändes lite onödigt så jag sålde den. Det är 3 år sen till våren, och jag har inte saknat att äga en 750 eller annan bil av entusiastkaraktär sedan dess.

Men jag kanske ändrar mig någon gång. Men just nu känner jag att min 320d uppfyller de kriterier jag ställer på en bil, bra prestanda, fin komfort och låga driftskostnader.

Ibland funderar jag ändå på tex en sådan här Länk
Den är billigare än en ny BMW av standardmodell och är onekligen en svårslagen kandidat att ge mycket för pengarna.
Att driftskostnaden är betydligt högre än för en ny mindre BMW kanske man kan leva med när inköpspriset är betydligt lägre. Det som dock fäller det hela är att försäkringskostnad i mitt fall blir orealistisk hög. Hade det inte varit så kanske mitt bilinnehav hade sett lite annorlunda ut

BMW CS #5139
Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Menar du att komforten i en 318d E90 är likvärdig med en 750 E38?

Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Jag såg nu att du ägt närmare ett tiotal 7-serie, många med V12.. nu har du kört små dieslar senast. Tröttna du på bränslekostnaderna eller vad? :)
An
516
Andersk
540-2001
E30 325 cab-1987
SAAB 9-5
Westfield
Ginetta G20
Den här tråden är helt fantastiskt rolig.
Visst, personen som skapade tråden är ett mupp-troll och har ingenting på ett entusiast bilforum att göra.
Dom där "deciliter-diesel" trollen skulle troligvis efter provtur med/i GT3 CUP/M3 GTR klaga på att det bullrar, avsaknad av navigator och att rumpvärmen inte funkar.
Verdi
Andersk,
Ja, så är det. Förstår dock att jag är obehaglig för dig eftersom jag försöker se nyktert på bilägande. Den här strutsmentaliteten "har du råd så köp, livet är kort" är extremt kortsiktig. Handlar allt i ditt liv om bilar tycker jag synd om dig.
An
516
Andersk
540-2001
E30 325 cab-1987
SAAB 9-5
Westfield
Ginetta G20
Verdi:
Mitt bruksbils innehav är införskaffat med ekonomi som en tung faktor.
Kollade på en 1 serie diesel men milkostnad givet värdeminskning/körd mil blev för hög.
Jag tolkar ditt försök till personangrepp som att du känner ett stort behov att försvara ditt bilinnehav.
ka
1.552
karlhilding
330i E46
530ia E60 -07 Facelift.
Är det bara jag som tycker att Andersk skriver som Nicke Lilltroll pratar.....

"Byta upp sig? Till vad då?"
Verdi
Andersk,
Men sluta. Ville jag förolämpa dig så skulle du veta om det. Garanterat. Du skulle bara veta vad jag egentligen tycker om såna som dig. ;-)
An
516
Andersk
540-2001
E30 325 cab-1987
SAAB 9-5
Westfield
Ginetta G20
KarlHilding:
Men vad roligt, har du vaknat till.
An
516
Andersk
540-2001
E30 325 cab-1987
SAAB 9-5
Westfield
Ginetta G20
Verdi:
Såna som du är rätt tröttsamma.
En sanning existerar och den kan bara tolkas på ett sätt.
Måste vara jobbigt att hela tiden behöva rättfärdiga sitt eget agerande.
Bj
4.789
BjörnB
Ferrari F430 -09
BMWSC #367
"Dom där "deciliter-diesel" trollen skulle troligvis efter provtur med/i GT3 CUP/M3 GTR klaga på att det bullrar, avsaknad av navigator och att rumpvärmen inte funkar."

Kan man inte vara bilentusiast och gilla sportbilar i kombination att man vill åka billigt, bekvämt och problemfritt med sin bruksbil?

Skulle gärna ha en GT3 CUP i garaget men det är ingen bil jag pendla med till jobbet i första hand. Då skulle jag absolut störa mig på det stötiga chassit, höga milkostnaden, obekväma stolar mm mm.
An
516
Andersk
540-2001
E30 325 cab-1987
SAAB 9-5
Westfield
Ginetta G20
BjörnB:
Självklart, bruksbil är en grej, rolig bil en helt annan sak.
Min nästa bruksbil kommer att bli en enormt tråkig sak, troligvis något diesel drivet 3 serie aktigt.
Trollet har dock egentligen noll intresse i bilar, det är rumpförflyttare som ska skapa en status som personen i fråga behöver.
An
516
Andersk
540-2001
E30 325 cab-1987
SAAB 9-5
Westfield
Ginetta G20
Verdi:
Vad jobbigt det måste vara att gå runt och tycka illa om alla som inte har samma uppfattning som vad du har.
Verdi
Andersk,
Jag försökte skämta. Det gick tydligen inte hem. Jag ska försöka skriva korta meningar i förhoppning om att du ska förstå bättre. Inte använda ironi. Ok?

Dessutom är det ju du som tycker illa om mig snarare än tvärtom. Jag antar att jag är "trollet". :-)

Jag tycker inte att min bil är tråkig. Har bättre väghållning än en 335i M-sport. ;-)
karlhilding. Det är ganska ofta man sitter och läser igenom trådar och så dyker du upp och det enda du tillför är skräp, gliringar och inte helt sällan rena personangrepp. Input på sakfrågan ser man inte ofta.
Vad är det som gjort dig så bitter?
An
516
Andersk
540-2001
E30 325 cab-1987
SAAB 9-5
Westfield
Ginetta G20
Verdi:
Nu har vi hamnat i ngn semantisk duell.
Jag tycker faktiskt inte illa om någon.
Respekterar andras bilval, det finns inget rätt eller fel.
Kommer faktiskt att skaffa en sån där 320 som du har till hösten.
Schysst bil.
Nej, du är inte trollet, definitivt inte.
Trollet är ortoped :-)
be
11
berglin
535i E28 -86
520/6 E12 -81
Är det bara jag eller är det fler som tycker att Verdi och karlhilding beter sig rätt illa på detta forum? Är det kanske så att ni blev retade som småpojkar och känner att ni vill ge igen genom att vara allmänt otrevliga på ett forum?

Håller med Decerto, det är ofta man ser karlhilding dyka upp och visa dålig attityd. Är kanske dags för ändring eller så kanske dom här grabbarna ska byta forum?
Verdi
berglin,
Eller också skriver du med ditt riktiga användarnamn. 4 inlägg väger inte så tungt.

Men visst, jag kan väl byta forum också. Har du nåt bra tips?
be
11
berglin
535i E28 -86
520/6 E12 -81
Verdi. Man måste alltså snitta 67 inlägg/dag för att få skriva på detta forum! Visste jag inte.

Ja om du inte är berädd att ändra attityd så kanske du kan vända dig till familjeliv.se.

Finns säkert nån du kan öppna dig för och diskutera dina aggritioner med där.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.