|
Sida 30 av 49
|
|
|---|---|
Verdi |
Men sluta förnedra dig själv... |
| Oj det fanns visst krut i gubben fast du kör tjej bil | |
|
Och andra kompenserar med krut under huven. |
|
Martin E |
Självklart kan man gilla familjeliv.se och vara bilentusiast, men jag antar att det inte slår nöjet att svetsa era genomrostade folkracebilar en fredagskväll. Men jag antar att svaret kommer bli att dom inte har en enda rostfläck, det där rödbruna som växer på era bilar är lite missfärgat ytmögel. JockeW imponerar med TV i det gamla rostande folkrace liket, antar att det är gamla trafikmagasinet som rullar med C Glenning som förklarar hur en Turbomotor fungerar och hur det kan utnyttja mindre motorer med mer effekt och bättre bränsle ekonomi. Men antagligen har han aldrig förstått vitsen med sådan moderna nyheten så han måste se det om och om och om igen och köra vidare med sin V12 a. SJälvklart är kartprogrammen inte uppdaterade i navigatorn från 1996 så man hittar dom gamla fina vägarna som inte finns längre. Gentlemanna fasadens fåfänga verkar driva känslorna mot en bil så man går miste om att det är osmart att pendla med en V12 som drar 1,5L/milen. Men rationellt tänkande verkar inte vara den starkaste egenskapen när känslorna styr, vilket verkar vara lärdomen av denna tråd. |
|
Men styr inte känslorna dig när du väljer en Audi istället för en Skoda? |
|
|
Man kan givetvis förutsätta att det finns både rost o gamla ouppdaterade kartor... njuter åt ditt intelekt. :-))) Men lova att inte svika oss, vi kommer att sakna dina inlägg som berikar oss flerfaldigt:-))) Du kan berätta senare hur din nya Passat kommer upplevas och hoppas för allt i världen att den är snål som bara den! Skit i körkänsla osv, bara de inte är dyrt. De måste va rationellt framförallt.. Kram på dig Martin PS: kartorna säger att det är tre km till närmaste Texaco och tel nr är 14 "en gentleman reser aldrig med mindre än tolv cylindrar framför sig.." Mvh Jocke W |
|
|
Och här har vi ett objekt ;) Länk |
|
Martin E |
Självklart var det ett svårt val jag såg länge på en rostig 540 på blocket som med lite tjärlek skulle kunna bli som ny igen. Men med rationellt tyskt nytänkande insåg jag att det lönar sig att arbeta istället för att svetsa så till slut föll valet på en genmanipulerad passat med förhöjd fjädring. JockeW du borde gilla familjeliv.se dom har ett motorforum där det bla om bästa bil under 100K och hur man fixar rosten. Kanske du hittar någon som tänder på alla cylindrar.. Kram |
|
Hahaha.. har tröttnat på de forumet och tycker inte att arbeta heller, hänger hellre här! Är inte behov av mer pengar utan svetsar hellre dagar i ända o funderar hur jag ska få till vindrutespolningen på E38:an, om du tröttnar på 120D(ist för att byta in den vs) så kan ja rycka motorn ur den kanske.. då blir trycket bra... maybe? Har gett upp kartproblemen och har numera papperskarta från Caltex Lova att berätta om Skodan! Ähh förlåt Passaten menade jag Sorry :-/ PS: de var min 750 på bilden och skall vaxa den i helgen. Blir nyskick då! "en gentleman reser aldrig med mindre än tolv cylindrar framför sig.." Mvh Jocke W |
|
Villurski |
Bygger inte Audi en del i Ungern? Med dom bilbyggartraditionerna kan det inte gå fel. Plasten på panelerna är hårda som flinta och MMI-skärmen är högupplöst som ett Game&Watch från 1992. I baksätet sitter man lägre än fram (bra om man inte gillar att se vart man åker) och fjädringen är som en toksänkt Mini Cooper. Men plasten på skärmarna är bra, mot stenskott och sånt. God gulasch på dig Martin, och tack för underhållningen! |
|
Hehehe mer underhållande än så här blir det inte! Alpina B8 Länk |
|
|
Men snälla, kan vi inte tagga ner lite och försöka vara lite vuxna!!!! Har läst hela tråden och det är en både underhållande och skoj tråd men i vissa stycken väldigt lågvattenbetonat. Frågan TS ställer är intresant om än ställd på ett lite provokativt sätt. Man väljer sin bil av en mängd olika skäl. Ekonomi kan vara en, intresse en annan. Ingen orsak är mer rätt än en annan och bereonde på vilken sida av planen man står kommer man inte att gå över till andra sidan. Inga argument kommer att hjälpa. Som hyfsat gammal medlem här på AP har jag noterat att under åren har många trådar snabbt urartat till rena personangrepp och allmänt trist attityd mot den/de som inte delar ens egna värderingar. Det har gjort att många som har mycket erfarenhet och kunskap om BMW valt att lägga av att hänga på AP, till nackdel för många som har en fråga som kan röra både gammal som ny bil. Nätet är toppen eftersom man kan "kasta skit" på varandra relativt anonymt men eftersom jag har svårt att tro att dessa angrepp eller dumheter skulle dyka upp i en fysisk konversation, kan vi inte strunta i dessa på nätet?? Alla har rätt och ingen har fel, man väljer hus/bil/båt/klocka/lägenhet/bostadsort osv i oändlighet av olika orsaker. Och det är väl kanon om man tänker efter för nog skulle det bli krångligt och väldigt trist om alla hade samma smak? En "gammal" bil kan ha sina fördelar på samma sätt som den flång nya har det. En liten bil har fördelar en stor inte har och vice versa. Den ULTIMATA bilen tror jag inte vi har sett ännu. Det finns vissa bilar som för somliga är den ultimata men det betyder inte den är min ultimata bil. Och så kommer det att förbli. Så snälla, argumentera gärna och visa på för/nackdelar med resp bil, gärna egna erfarenheter men höj nivån en liten smula. Då alla har körkort borde alla vara över arton och då är man vuxen nog att föra en diskussion som inte har sandlådenivå! Kör lugnt där ute! Niklas Fransosen |
|
|
Fransosen du har naturligtvis helt rätt och det tror jag dom flesta kan skriva under på. Man måste dock skilja på vad som bara är en kul post och dryga personangrepp. Tyvärr tror jag ditt försök till ett "mognare" forum är lika svårt att få igenom som att stoppa månen. Men eftersom jag är med på planen ska jag svara på detta i en mognare tappning. -"Hur går det till när ni kör? Blir det många varv kring korvkiosken?" Verdi Ja visst om du placerar en korvmoj i mitten av Nürburgring så lär det bli några varv. -"Men sluta förnedra dig själv..." Verdi Verdi. Du undrade hur dom som inte använder bilen till enbast transport kör. Jag svarade aningen drygt därför att frågan var ganska dumt ställd. Jag åker altså till Nürburgring 1 gång per sommar med lite andra vänner. Jag är även på andra event under sommaren som bla Gatbil i mantorp och Norge. Detta är också en förklaring till varför jag "inte" vill ha en splitterny bil då försäkringen inte gäller bankörning och det kan bli ganska dyrt att smälla en 1miljoners BMW. |
|
| Jag får också intrycket att Autopower forumet modereras väldigt/ovanligt liberalt, inte mycket som plockas bort här inte vilket eventuellt kan bli ett problem ju fler användare vi blir. | |
|
Dom dryga 2 åren jag hade min E39 540, byte av Kylare samt Expansionskärl, en affär på drygt 4 tusen, (dvs, ungefär som ett par schyssta "Ortopediska Hålfotsinlägg" ;) MartinE citat (Självklart var det ett svårt val jag såg länge på en rostig 540 på blocket som med lite tjärlek skulle kunna bli som ny igen) Nej, hejda dej nu min gode Martin, inte skall du ha en gammal 540, även om vi andra vet hur bra du skulle må då. Slippa fri från dina ingrodda tvångstankar. Vad gott de skulle göra dej med lite skit under naglarna. Men tyvärr, du är inte bland dom utvalda, du är för evigt dömd att jaga det nyaste i jaten på status. för att travestera ett gammalt ordspråk: Ortoped, bliv vid ditt hålfotsilägg :) Ja de gott alla Forry |
|
|
Har inte varit så aktiv på detta forum men nu lär man ju bidra med ett inlägg i denna historiska tråden.. Hur svårt ska det vara att förstå att merparten på detta forum älskar BMW och allra helst äldre sådana. För det finns nog inget bättre än att få sätta sig i en BMW från t ex. 80,90-talet som luktar på det där speciella sättet som bara en BMW gör och får vrida på nyckeln och höra den raka sexan mullra igång som bara en BMW sexa kan göra. Sen ta en tur en fin sommarkväll och bara njuta av den underbara körglädjen bilen ger, denna glädje kan man känna varje dag om man kör en äldre BMW, och sen att veta att man har en bil för kanske som mest 100k ist för att ha ett lån på 400k för att bilen ska vara ny är rätt skönt i sig det med. Men något sådant har nog aldrig Martin E fått upplevt, utan hans 120d med ett enormt häftigt dieselljud a lá Volvo BM är ju det bästa man kan ha, för den bilen är ju NY!!!!!!! och den är mycket billigare än grannens 328 från -96 för 30k, än Märta..förlåt, Martins sprojlans nya 120d för 250k. Martin E är säkert bilintresserad, men inte samma entusiastiska intresse som finns hos resten här på AP, så martin ska kanske hålla sig till flashback ist för AP för att diskutera den här frågan. Men det ska tilläggas att det såklart lär köpas nya bilar av några för att vi idioter som köper gamla bilar ska ha något att köpa! Men nu ska jag gå ut och veva igång 525an från 93, eller veva och veva, har man så gamla bilar så har man ju ett hål i golvet, sen får man springa som fan bara!!! ;) Yaba-daba-doo! |
|
|
Plus poäng för inlägget berglin och alla andra som "bidragit" :-D Ska ta min efter träning drink så fort jag slutat skratta åt den här parodi tråden som aldrig verkar ta slut. BMW 4 Life |
|
|
Var det inte någon som strax innan nyår ställde frågan, Vilken är den onödigaste tråden i år? Jag vet att denna iallafall aspirerar på en topp-3-placering. :D |
|
|
Bara för att man är bilintresserad behöver det garanterat inte innebära att man bara intresserar sig för äldre bilar. Jag tycker själv jag är mycket bilintresserad/bilentusiast/BMW-entusiast, kalla det vad du vill, men jag kör just nu en ny 320d och är väldigt nöjd med det. Jag uppskattar även äldre BMW tex 750 E38 men en sådan passar mig inte speciellt bra då jag kör ca 3500 mil om året. Jag bedömer att kostnaden för en sådan bil inkluderat bränsle, försäkring, service och reparation med dom mil jag kör blir såpass hög att jag för samma pengar kan köra en betydligt nyare bil, dock av mindre modell och med mindre motor. För mig väger i det fallet nybilskänslan och problemfriheten tyngre. BMW CS #5139 |
|
|
Underhållande detta =) Jag tror många av oss som har äldre bilar inte vill ha en ny könlös standard bmw i småklassen, jag menar då inte de nyare större modellerna de är i en annan klass. Vem skulle inte tex välja en fullsmetad 7 serie från 2004 eller liknande för en billig peng och sedan åka som en gud istället för en ny tråkig standardmodell. Jag har råd att köpa en sprillans ny bmw men inte skulle jag göra det då det är en dålig affär, annat vorde det som de flesta har tjänstebil , för jag kan inte förstår att man köper en 320D om det inte handlar om tjänstebil. Sen skulle jag kunna ha en 320 d om jag hade den som pendlarbil men hade en roligare bil som andrabil, men bor man i en stad är det inte så kul att ha 2 parkeringsplatser a 2500 kr styck / månad. Där inte bilen står helt safe. Återigen tankegången när man inte kan förstå att folk kör gamla "rosthögar" när man kan köra en ny flådig 320D med massa kraft.... Det säger en hel del, och helt malplacerat på ett forum som autopower , ett entusiastforum där vi hjälper varandra att lösa problem och spara pengar som vi kan lägga på saker till bilen. En härlig gemenskap som inte dömer, som hjälper varandra oavsett hudfärg, inkomst och problem. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.