|
Sida 24 av 49
|
|
|---|---|
| Det brås nog på var man bor. | |
|
Martin E skrev: Fast i dessa sk "rikemans"kommuner är också de där flest har klivit ut kyrkan för att skatten är så dyr... Och, vad är din slutsats? |
|
|
Där jag bor är hästkrafterna mer intressant i traktorn än i bilen. Bilen har man för snabb transport till lantmännen. |
|
|
Vill inte göra någon besviken, men "Galant turbo": "Gärna vulgär överdrift av högteknologi som i Bang Olufsen ". BO använder Philips teknik i princip alla produkter. Visst, ibland med egenutvecklade "add-on" och tex egna högtalare, men det är ändå ett faktum att du betalar mångdubbelt för teknologi som kan köpas med Philips logo på. Vill du ha absolut bästa HIFI tex, så gäller ju andra märken. Jag hade vid en VIP-kväll hos BO möjligheten att diskutera detta med BOs VD och Sverigechefen. De insåg snabbt att jag INTE tillhörde den egentliga målgruppen: DESIGN är det man skall vilja ha, INTE high-tech (då är andra val bättre). Men för den designmedvetna är BO ett toppenval, få prylar har så lång livslängd rent estetiskt! Så jag skriver detta för att särskilja från BMW - där hoppas i alla fall jag på high-tech och inte ompaketerad teknik från billigare märken. (jämför dock gärna hur (Lucky) Goldstar gått från Ellos-katalogen till en del finare affärer och speciellt hur Samsung genom investeringar i R&D har lyft sig! SÅ Kia som nämndes ovan kan kanske också göra en resa?) Rent allmänt är det svårt att vara märkesbög nuförtiden. Man måste vara väl påläst. Många produkter utvecklas och tillverkas av HELT andra märken (ODMer), som samtidigt levererar till billigare märken (med snarlikt innehåll...). Trevlig helg! |
|
| Goldstar heter numera LG. | |
Verdi |
mats_epost, Nästan allt vi köper är för social status. Kläder, nya kök, dyra möbler, bilar... Gissar att det sociala är oerhört viktigt för oss människor. Vi bryr oss för mycket om vad andra tycker. På det här forumet är det t ex extremt statushöjande med en M3 eller en annan av BMW:s dyrare och starkare modeller... |
|
Steaman: Du skulle inte haft en sportig rolig bil att köra och en flickvän om det inte vore för den sociala statusen det ger dig? Klart att det är vanligt, det förstår jag också. Men att böra köpa en bil för att visa upp på golfbanan är helt idiotiskt. Tror att de flesta på Autopower INTE tillhör denna kategorin, det är jag övertygad om. |
|
|
Det är möjligt att det ger status i vissa kretsar med en M3 och M5, må så vara, men jag tror att majoriteten på Autopowers forum INTE i huvudsak köper det för statusen utan för att de älskar prestanda bilar och i detta fall BMW. Trodde att det här var ett entusiastforum för BMW? |
|
|
Nu är väl inte Autopower så välrepresenterat i vare sig Gällivare eller Danderyd. Diskussionen var av en allmän karaktär därför kommenterade jag ditt inlägg! |
|
|
Jag köpte en m3a för prestandan inte för att visa upp mig . Jag tror att korna skiter i vad jag kör med. |
|
|
Bor du i laggårn? |
|
|
Nä, men ute på landet är det mest kor och vad ska man med en prestandabil inne i stan annat än att visa upp sig . Ska jag in till stan så inte kör jag med m3an den ska gå på landsväg, då kör jag med min SAAB fleratusen. För att köra inne i stan behövs inte mer än en mopedbil. |
|
| Helt sjukt att denna tråden fått så stor respons och att den lever fortfarande. Detta måste vara det mest meningslösa någonsin att diskutera - det leder ju verkligen ingenstans. | |
Verdi |
krika, En M3:a från 1995 var väl inte den statusmarkör jag hade i tankarna så du klarar dig nog. ;) Tänkte mer på nyare M3 E9X osv. |
|
"Åsikterna går igen: Jag kör min E39 för att jag gillar bilen, kvalitetskänslan mm som man inte får i dagens "plastigare" BMW. För drygt tio år sedan var åsikterna de samma, E34 var mycket bättre byggd och hade högre kvalitet än den moderna och anonyma E39!" Klockrent citat, det känner jag igen. Jag är övertygad om att man om några år för höra samma om E60 kontra F10 där E60 framhålls som bättre =) l BMW CS #5139 |
|
|
Precis krika, de vill inte belastas av sin historia och slog ihop Lucky Goldstar till LG. Får mig att osökt tänka på Daewoo och Chevrolet, Daewoo lockade inte många, men visst vore en Cheva något att ha! (Hmm... bilköpare kanske är svårare att lura än hemelektronikköpare?). Liknande sätt som JC (tagline "Jeans & Clothes") inte vill dra upp deras egentliga namn Juniorcenter - det begränsade deras marknad allt för mycket... |
|
Martin E |
Mr Steaman Jag har aldrig träffat snålare/sparsammare männsikor än de som har rikligt med deg. Varje onödig utgift mäts och vägs mot nytta och nöje. Skulle inte förvåna mig om I. Kamprad utnyttjar pensionärs rabatten när han åker buss. |
|
Martin: Och ditt inlägg är svar på vadå |
|
Martin E |
Svar på din fråga 14.20 |
|
Som representant för Danderyd som har utträtt ur Svenska kyrkan så håller jag med om detta. Dvs att många inte är med i Svenska kyrkan. Inte vet jag vad du träffa i Eskilstuna men det du beskriver är nog mer en generationsfråga än ett karaktärsdrag för rika människor. Jag träffar och umgås med människor som är snåla och generösa, inte att förväxla med de som är vulgärt slösaktiga (Vaska Champagne) som nästan genomgående inte är förmögna med egna pengar. Vad nu detta har att göra med bilval? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.