|
Sida 10 av 49
|
|
|---|---|
|
Ganska underhållande tråd :-) Som någon skrev tidigare så är det väl inte ett känsligt ämne här egentligen. Din attityd Martin E, var nog det som triggade en del personer. :-) Men det är kul när det upprörs lite på forumen! För min egen del, och för att återgå till den ursprungliga frågeställningen så är det solklart varför jag åker "gamla bilar" Ekonomi, jag är inte fattig, men jag är snål. Finns inte en chans i helvete att en ny bil kan försvaras ekonomiskt. Jag kör på vinterhalvåret bara billiga skitbilar, har aldrig kostat på verkstadsbesök eller annan onödig service. Enda kostnaden är bensin i stort sett, finns ingen värdeminskning eller andra kostnader. Totalt sett helt överlägset ekonomiskt sett. Men det du inte verkar förstå Martin E, är just det där med känslan för bilar som mer än bara förflyttningsmedel. Dina intressen ligger väl i andra områden men merparten av medlemmarna här har bilar som hobby, En del knypplar och en del samlar frimärken, här gillar vi bilar. Jag köpte en 10 år gammal bil för över 150 000, för dom pengarna kan man ju köpa en ny bil, men inte en bil som denna. Den är inte alls ekonomisk men rolig, det värderar jag högre helt enkelt. Detta trots att jag är snål :-) Tror många här tänker lite så. *När nyfikenheten överträffar förståndet* |
|
|
Men!! Om min ev. sommarstuga (Blekinge skärgård) skulle visa sig vara ett "klipp" så kanske jag belånar den till en hyfsat låg ränta och köper en NY F11 med största oljebrännaren (535d). För F11 vinner ju mer man ser den. Eller är man lite BMW-skadad........?? "Byta upp sig? Till vad då?" |
|
|
Martin det är inget spec att åka omkring i en bruks 1 serie...eller för den delen i en bruks bmw oavsätt årsmodell. Jag menar en 2-3år gammal etta vad är det och komma med?? Ps min bil är mkt snabbare än din bil ;) Och om det är samma AndersK här som på rejsa må tro? |
|
|
"Och om det är samma AndersK här som på rejsa må tro? " Det är det säkert............. "Byta upp sig? Till vad då?" |
|
|
Steaman: "Din första mening speglar tillbaka på dig själv." Ja, eftersom jag inte känner ett tvång att ha en ny fin bil så håller jag absolut med. :-) _ ***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.*** |
|
|
esadh: jag syftade på ditt sviktande självförtroende eftersom du känner dig träffad! Jag själv kör gamla bilar för att visa att jag inte behöver ha det senaste och att jag inte prenumererar årets modell. Dessutom verkar mina gamla BMW vara mycket tillförlitliga. |
|
|
Martin E: Nu har du passerat några lågvattensmärken. En halv ny/gammal snik BMW ger dig ingen rätt att hävda att ALLA som har bilar äldre än dig är fattiga idioter. Hade du inte tillräckligt bra ekonomi att skaffa en 130D? |
|
|
Karlhilding: Du behöver inte försöka rättfärdiga dig själv genom att redogöra för din privatekonomi. Jag tänker inte göra det, men kan nämna att jag betalade av mitt studielån 4 år efter min examen, det kanske säger något om min privata ekonomi. |
|
| Eller om din korta utbildning. Vad vet jag! | |
|
Jag tycker det är en enorm känsla att byta bil och för att det inte ska bli en ekonomisk katastrof byter jag alltid inom 5-12 månader beroende på modell. Jag har nog haft lite tur vad gäller mina bilaffärer då jag inte förlorat så mycket och jag har dessutom förmånen att alltid kunna sälja mina bilar genom åf. Självklart skulle jag vilja ha en äldre entusiastbil men har inte haft råd att köpa drömkärran ännu. Kanske till denna sommar om affärerna går bra. //Stefan Mina bilar:Länk |
|
|
steaman: Du har rätt, kunde varit så. Men, 4 år. |
|
|
steaman: Jag vet inte varifrån att du tror att jag känner mig träffad, och träffad av vad? Det vara bara en reflektion på vad jag har läst i tråden och tankar om bakomliggande orsaker till olika individers val av ståndpunkt. Människors val säger ju en del om individen. _ ***The problem with the world is that everybody is a few drinks behind.*** |
|
fredde 7 |
karlhilding:vad har din sommarstuga med tråden att göra? ... ..................................................................................................... Detta forum är väl för bilintresserade. i synnerhet BMW, Sluta därför jämföra plånböcker och prata aktier o fonder, finns andra forum för det, |
|
Mer pinsamt än vanligt. Betalt av studielån för 4 år sedan och vara 20 år idag. Min ekonomi har jag inte dryftat ett dugg!! "Byta upp sig? Till vad då?" |
|
|
Karlhilding: Kan du inte ens försöka hålla dina inlägg på en för Autopower representativ nivå? Läs själv vad du skrev 15:22 |
|
|
Martin, för att min 22år gamla bil är en bra investering och för att den är värd mer än många nyare bmw (som exempelvis din bil). Men den viktigaste anledningen är nog att jag inte har råd med något som är roligare att köra eftersom jag då måste upp med väldigt mycket pengar. |
|
| Vem fan kan köpa en 120 och såga någon överhuvudtaget? | |
| Fick jag en 120-08 gratis skulle jag sålt den direkt och köpt en e39 | |
|
L33t: En riktig poäng där... som tyvärr inte alla fattar, alt uppskattar:-) "en gentleman reser aldrig med mindre än tolv cylindrar framför sig.." Mvh Jocke W |
|
|
L33t: En M3 E30 måste väl vara rolig att ratta, jag tycker att t.o.m min E30 316 touring är rolig nu när det är halt. Man får ju en helt annan känsla utan alla möjliga elektroniska mackapärer. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.