AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
3.495

Stripning av Alpina B10

Fick efter en lång väntan ett pris från en lokal reklamfirma här i Kalmar på att ta bort och montera nytt dekoset. Höll på att trilla av stolen när jag läste dryga 15.000:- på offerten.
Ringde upp firman då jag trodde att det smugit in en siffra för mkt men de påstod att det var rätt. Nu måste jag hämta in lite info från er kring detta, jag vet att flera av er monterat nya dekoset så delge mig gärna information, tack på förhand!

München
Visa användare
10.942
Programmer
F11 530dX M-sport -16
Golf GTI -18

Låter väldigt dyrt...Om man leker med tanken att firman har en timkostnad på 1000kr så skulle det innebära 15 timmars arbete... Jag har själv fått flera bilar reklamstripade och har då sett på medan dom gjort arbetet och kan säga att två personer hinner med väldigt mycket på en timme... Möjligt att Alpinadekortsetet kräver mer jobb då man får vara lite noggrannare men hur lång tid kan det ta?

___
//Ulf
Ja det känns oerhört dyrt, vet att flera duktiga firmor i Sthlm-trakten gör arbetet på runt 2h, vet dock inte om de har avlägsnat den gamla dekoren då eller om det bara är för montering på "ren" bil.
Jag får avvakta och se om det framkommer några tips.

München
Visa användare
1.716
635 CSi
325i T -89
525i Executive -96
635 CSi -86
B7 Turbo Coupé -86
BMWCS#5430
AlpinaCS#033
Hej!
Med ett dekoset blir din Alpina hel :-)
Magnus Arnek i Alpinaklubben stripade sin BiTurbo i höstas. Kolla med honom, den firman var väldigt noggrann och det blev väldigt bra. Jag tror inte det kostade 15000:- rövarpris!
Lycka till!
Jag kollar med Magnus, tack!

Ps.. bilen har guld-dekor idag men jag tänkte snygga till den med ett nytt :-)

München
A.
741
A.G
BMW 316-76
BMW 3,0 Csi-71
BMW 530d Xdrive

Alpina CS #003
Alpina Gemeinschaft #208
BMW Club Finland #2145
På min F.d B7 Coupe var det två man som satte på dekosetet och det tog ca 2 timmar till en total kostnad av 350 Eur inkl moms(exkl dekoset).
Så ett pris på 15.000:- är ett riktigt rövarpris...
Kolla med Henke i Hultsfred, vid hans garage finns en firma som gör sådant och de har även gjort Henkes B7 E28 med bra resultat.

Ando Gunnarsson
Alpina Club Schweden

Länk
Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
Det är förmodligen borttagningen av de gamla dekorerna som kostar pengar. Det kan vara tidsödande. Men förmodligen något du kan göra själv med värme, lacknafta och tålamod.
Visa användare
1.716
635 CSi
325i T -89
525i Executive -96
635 CSi -86
B7 Turbo Coupé -86
BMWCS#5430
AlpinaCS#033
Mats:
Det kan du ha rätt i! När jag stripade om 635:an var det ett jäkla pill att få bort det gamla, och på den är det bara två raka linjer!

München: Ok :-) vad blir det för färg på det nya?

vacker förare ska ha vacker bil:)Länk
Det blir guld igen...

München
Jag betalde 13000:- för att foliera hela min M5'a vet inte exakt hur lång tid det tog men dom hade den två dagar. Så det du ska göra låter väldigt dyrt.
Visa användare
1.716
635 CSi
325i T -89
525i Executive -96
635 CSi -86
B7 Turbo Coupé -86
BMWCS#5430
AlpinaCS#033
München:
Var tvungen att kolla vilken bil du har, guld på vit bil är ju givet :-) kanon!

/F
Bu
82
Bumer2
Alpina B8
vilka firmor kan ni rekomendera i sthlm område. Tänkte montera en silver dekoset på min B8...tack i förhand

mvh /// Dennis
Visa användare
58
Axaragge
MB SL65 AMG -07
BMW M5 F10 -12
Alpina B5s -07
En polare till mig, som jobbar på en reklamfirma, har färdiga Deko-set till E34, E39 samt E60.
Han vill kanske ha ca 1500:- för ett set, skulle jag tro...
Ring honom gärna på;
070-7952030 Stefan.
Jag har tagit av dekaler från taxibilar och även reklamdekaler, använt högtryckstvätt med bra tryck, funkar inte med dåligt tryck, man får vara lite försiktig bara om det skulle finnas stenskott eller andra skador.

Micke

Länk
AeroX
City solfilm och säkerhet i Bromma är extremt duktiga,Prata med Fredrik.
Enklast när man tar bort dekaler är värmepicka,och massa tålamod... en bra label off är att rekomendera också..lacknafta/thinne rbör inte användas allt för mkt,torkar gärna ut lacken.

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.