|
|
|
|---|---|
|
Hej Ja har en 520I -91 som bara vill gå på 5 burkar. Ingen vatten i oljan, ingen olja i vattnet och ingen vit rök ur avgasröret. Finns de något "standard fel" på dessa eller är de bara att börja felsöka bit för bit Ha de bra Tomas | |
|
Kolla tänstriften, jag fick plötsligt en 5-cyl 320 pga ett stift som gav upp. Det hade bara gått ca 500 mil. I med 6 nya stift och den gick som en klocka igen. Jag gissar att du har en M50 motor (24v), i så fall kolla tändspolarna. Det är inte helt ovanligt att de blir dåliga. Är den konsekvent i sitt uppträdande? |
|
|
Hej. Ja den går aldrig på 6 utan bara på 5. Är de vanligt att spolarna går på dom? //Tomas |
|
|
Det är rätt vanligt att spolarna går sönder. Om jag minns rätt är det vanligast på Bosch spolar. Det finns säkert andra trådar om detta på forumet, testa att söka. |
|
| Testa om du har en läcka på insugningssidan. Tjuvluft kan ge problem om läckan sitter nära toppen vid insuget till en av cylindrarna, t ex packning till ingugningsgrenrör. Kolla med startgas, funkar kanon. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.