|
|
|
|---|---|
|
Länk! Tänkte ta mig en provtur. 219' känns lågt med tanke på miltal, årtal och diesel. Något jag ska ta en extra titt på? Här är en annan med samma miltal, dock ej import,( Länk! ) nästan samma pris men 2år äldre. När jag ser denna tänker jag att den är för högt prissatt eller att den importerade bilen längst upp är trixad. En del 525da dyker upp som 560L i registret. Pga av import? | |
|
Bilen i den första länken är ingen 08 utan en 07, det ser man på nackstöden som saknar whiplash-skydd. I Sverige är läder samt klimatautomatik självklart i en E60, men tyskarna har inte samma paketutrustning och denna bil saknar dessa tillvalen vilket hade fått mig att titta vidare. I övrigt känns denna som en högriskbil för att ha rullat betydligt mer än vad som står på mätaren, så grundlig koll av historik känns som ett måste. Bil nummer 2 får betraktas som lite dyr med tanke på att det är en pre-facelift med den äldre 177 hk-motorn, jag tycker man borde kunna hitta en vettig sv-såld 07a med normala med för ungefär samma pengar tex Länk BMW CS #5139 |
|
|
ajdå Vad skulle ett ok pris för nr 2 va, runt 190? |
|
|
Den första bilen har inte ens värme i sätena. ___ //Ulf |
|
|
Som J.L. säger; annonsen känns inte helt ärlig: En säljare måste kolla när bilen är tillverkad och kommer då se att den är tillverkad 2007 som just 2007; den stora grejen med 08:orna var just whiplashskyddet (även om det kom i Sep 2007). Mer lugn blir jag inte att få läsa att importbilen har gått 9.500 mil. och ingen stolsvärme! Goddag. Tycker inte priset är så mycket högre för E61:an som J.L. gör gällande; det är trots allt en E61:a och de står sig bra i pris. Klart värd att titta på. Kan du få den för 198.000 ex så kan det vara en bra affär rent prismässigt. ---- BMW CS #6212 |
|
|
jo. Om det låter för bra för att vara sant är det väl oftast det. Hade helt missat att den inte hade stolsvärme. Den andra var ju en 06 med skatt på ca 7' Den här Länk! är väl en riktig 08 med whiplashskydd och låg skatt för att vara diesel. Nya motorn ser det ut som också. Vad tror ni om den? Såg en annan likvärdig som gått 18' som dom ville ha 199' för. Den här lägger man till ca 24' för men får en som gått 10' mil mindre. |
|
|
Den sistanämnda verkar klart vettigast hittils och har en trevlig spec och prismässigt känns ganska ok också. Som sagt är det en riktig 08 trots att den är uttagen sent 2007, alla 520d-08 har nya 177 hk motorn som är riktig trevlig samt har betydligt lägre skatt än den tidigare 163 hk BMW CS #5139 |
|
|
Trots att jag bott i Västerort har jag aldrig ens sett firman. Inget bokslut finns registrerat så det finns ingen årsredovisning att titta i heller. Känns halvskakigt. ------- //Lövet |
|
| Ja, bilen står inte på företaget som annonserar ut, utan på en bilhandlare i Uppsala. | |
| Sen tycker jag ratten ser lite extra skavd ut jämfört med andra objekt. Vad tycker ni? Kolla bilden på ratten, till vänster om de vänstra multi knapparna. | |
|
Kan man stå ut med prefacelift hade jag helt klart valt denna: Länk 535d är absolut det trevligaste motoralternativet, även om skatten tyvärr är betydligt dyrare. Mvh Philip |
|
| Släng inte pengar på en 525d här hemma, en sådan kan du själv importera när som helst och spara minst 5-6 tusen euro. sedan det här med mätarställnigen,enligt all statistik så är det ca 80% av bilarna som skruvas här hemma. Man kan inte lita på någon. Och speciellt dem här större handlarna.Hur som helst så är man lurad. Bilbranschen är en stor Cirkus | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.