AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.387

Är detta verkligen en E36 compact med m-paket?

Visa användare
71
zcuse
BMW 225e Active Tourer -24
BMW 520d Sedan -17
Har ikväll varit i kontakt med säljaren som hävdar att bilen är utrustad med m-paket. Kan detta verkligen stämma?

Länk till annonsen.
Länk

1. Den saknar diffusor bak. En rimlig förklaring till detta skulle dock kanske kunna vara att den ej monterats från fabrik då dragkrok är monterad?

2. Lackerad läpp på m-fronten?

3. Jag tycker mig inte se några m-emblem på listerna.

4. Enligt säljaren är den utrustad med tygklädsel, alltså varken halvskinn eller alcantra.

Säljaren hävdar dock att den är utrustad med m-ratt och m-knopp invändigt, men har tyvärr ej bilder på detta. Hävdar vidare att bilen har m-chassie.

Det är kanske ett m-paket monterat på bilen från fabrik. Men magkänslan säger att något inte riktigt stämmer.

Någon som har en lösning på hur jag bekräftar att det är ett original m-paket utan att behöva köra till gbg?

M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Om det är M-Paket från fabrik borde den vel ha svart innertak.
Du skriver inget om sportstolar, har den det?
M.
1.858
M.A.
320d Touring -17
320d Touring M Sport -21
Råkade faktiskt fotografera denna bilen i Göteborg i somras.
Länk
Visa användare
71
zcuse
BMW 520d Sedan -17
Enligt annonsen har den sportstolar. Säljaren gav inte intryck av att vara särskilt insatt i bmw, eller någon form av bilar alls för att vara riktigt ärlig.
Får nog be honom ta bilder på inredningen imorgon helt enkelt.

Jag tycker dock fortfarande att det är lite märkligt att både bakdiffusor och m-emblem saknas om det nu skulle handla om ett fabriksmonterat m-paket.
Den enda rimliga förklaringen jag kan komma på till avsaknad av m-emblem på listerna är väl att någon ansett sig behöva dom bättre, och att dessa sedan ersatts med "vanliga" lister. Dock något långsökt.
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Länk

Snygg bil med M-front dock.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
Ser ut att vara en bil utrustad med M- front , vilket gick att beställa till, annars är standar utrustningen , Sportstolar , halvskinn , Kromad vxl knopp , sportratt ,Ac , fönsterhissar , bredare sidolister ( Utan M )och bakrutetorkare

Krister
BMWCS Nord
BMWCS 1172
Visa användare
71
zcuse
BMW 520d Sedan -17
Säljaren var villig att gå ner till 40k på bilen, men då bilen saknar original m-paket är den ej aktuell för mig.

Tackar för snabba svar!
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Varför är original M-paket så viktigt på en sån här bil??
Ja
11.288
Janne T
523i-97
M5-99
Alfa Romeo 156 2,0 TS-98

Tycker den var riktigt prisvärd om du får den för 40000kr(om den är ok i verkligheten)...
Finns inte i några mängder direkt heller.

Rolig bil..

Mvh Janne.
weeeman; Mitt svar; För den är sååå mycket snyggare.

Det finns drösar av 323ti Compact på mobile.de för mindre pengar än vad som begärs här = även med importkostnaden mindre än 40tkr. Även med M Sportpaket.

Länk

Mvh Stephan
Visa användare
2.790
Mats
650i coupé F13 -12
i3s -22
328i Sedan F30 -14
Z4 3.0Si Coupe E86 -07
+ fem veteraner, ej BMW
Majoriteten av svensksålda e36 compcat av årsmodell -00 har ett edititionspaket som inkluderar svart innertak så det är inget bra sätt att identifiera M-paketet på.

Den verkar bara ha M-front. Den saknar diffusorn, lister och backspeglarna som ingick i M-sport. Jag tror det var en läpp på bakluckan också.

Jag tycker inte att den är speciellt prisvärd utan tror att du kan hitta en med riktigt M-sport för mindre än 40 tkr med det miltalet.
Visa användare
71
zcuse
BMW 520d Sedan -17
Håller helt klart med, m-paket gör sig riktigt bra på en e36 compact.

Jag vågar nog tillomed sticka ut hakan å påstå att välskötta original 323ti med m-paket har stor potential att bli en blivande klassiker, liknande t.ex. sena e30 325im.

40-50k för en välskött 323ti tycker jag väl dock låter ganska rimligt. Nuvarande ägare hade haft den sen 2002, fullservad enligt bok hos Bmw, skivor och klossar runt om nybytt och sommardäcken bara någon månad gamla. Men utan m-paket är den som sagt inte av intresse för mig, men om man är lite mer förnuftigt lagd och kan tänka sig en bil utan m-paket är det säkert ett vettigt köp.

Har tittat mer än en gång på mobile.de efter compact, farligt nu när dom dessutom har sidan som app till mobilen. Man blir ju inte precis mindre motiverad å köpa bil när man suktar på mobile.de, sittande på ett stillastående x2000..
we
2.310
weeeman
X5 4,4 -01
Jaja smaken är väl som baken, jag tycker bilen i annonsen ser riktigt trevlig ut även om det skulle vara så att M-fronten är eftermonterad.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.