|
Sida 2 av 5
|
|
|---|---|
|
Tunn ruta? Ja när solen ligger lågt så syns många tusentals microsmå stenskott. Inget kul så det får bli en ny framruta till våren. Men oberoende orginal elelr inte så måste väl tjockleken vara densamma?? Hur skall den annars passa? Idag var framruran belagd med pansaris. Ett lite h-e att skrapa den. Har ett dubbelgarage men som alla vet så kör ju inte bilen in sig självt plus att det är knökat med div trädgårdsmöbler och "loppisfynd" som jag lovat att måla mm............ "Byta upp sig? Till vad då?" |
|
| BABA>> Min har aldrig gått sönder men jag hoppas på det så jag kan få en ny på försäkringen. Har en j-vla massa repor och microsmå stenskott. Men 6st låter helt galet, bekräftar ifs det jag skrivit i guiden. | |
| Jag lovar 6 st inom 1,5 år jag har länge undrat om det är bara orginal rutorna som spricker ( kanske en försäljnings knep att byta rutan ) har en volvo s60 har fått stenskott bara ingen spricka !! | |
| byta ruta då får man andra problem vindbrus vatten läckage i cupen det är mycket som kan gå snett head up displayn funkar inte som den skall osv hade jag haft små sten skott hade jag inte brytt mig | |
| Nä sex rutor låter galet. Känns inte som rutorna är problemet utan mer att det är spänningar som uppstår när den monterats. Många nya bilar har själva rutan som en bärande del för att hjälpa till att hålla upp taket. Om man tex kört utan framruta kan taket ge med sig någon millimeter och det i sin tur medför att dina rutor spricker. Rena spekulation från min sida men det kan vara möjligt. | |
|
melzen: Jag har ingen bättre källa än realoem gällande flapparna, jag hade utgått från att det stämmer fram tills att vi hör något från en ägare som vet bättre. // Mvh Andreas |
|
|
Har fått byta en ruta pga stenskott, men med tanke på den smällen var jag övertygad om att stenen skulle fortsätta genom kupén. Kul med lastbilar framför en! Annars inga problem med rutorna. Kompressorn: Det har gjorts flera uppdateringar; både i att dra slangen annorlunda (2007) samt en ny översyn (tror 2009) men har inte alla detaljer på den sista uppateringen. Ska kolla på min -10:a när värmen återvänt... ---- BMW CS #6212 |
|
|
BMWfans.info säger också att flapsen inte finns på varken 325d eller 525d LCI med M57N2-motorn: Länk Länk "Intake manifold- without flap control" |
|
| Narvselius och rob>>Ska föra in era synpunkter i guiden. | |
| Är typ 100 på att M57N2 saknar swirl flaps!! | |
|
Jamen tjenare supersonics! Visst var det med dig som jag diskuterade BMW´s ibland svårförståeliga val av automatlåda till sina dieslar? Mvh |
|
| :) Så var det rob... | |
|
Något som måste läggas till i vanliga fel är problemet med ärga på kabeln mellan batteri och generator på 03 och 04, Micke |
|
|
Man borde nog ta med problem med ojämn gång på 272hk 530 maskinerna, inte unikt för just 5-serien men nog bör det stå med lite. Nu finns det andra som sätter ihop dom delarna bättre än vad jag hade gjort, men jag tycker att det borde finnas med. // Mvh Andreas |
|
| Micke >>Här läst något om problem med laddning av batteri. Så det är ärgad kabel som orsakar detta? | |
| tsaros>>Ska läsa på lite om det problemet och skriva ner något. | |
|
Grunden till laddningsproblemet verkar vara att kabeln ärgar. följderna av att den ärgar är att IBS och laddningsregulatorn kan lägga av. I mitt fall så fick jag fixa ärgan på kontakten samt byta IBS och laddningsregulator. skulle BMW gjort det skulle dom byta kabeln samt IBS och generator till en kostnad på Ca:20000;-. Micke |
|
|
Riktigt bra att få reda på alla problem som finns. Men att läsa en begagnat guide där det bara står fel blir tråkigt och kan avskräcka. Vore kul om ni kan skriva lite varför ni föll för just denna bil och hur den är när den inte krånglar. Tror de flesta bara råkar ut för några av dessa problem som tas upp. Majoriteten lär vara riktigt nöjda BMW ägare, som jag. /Rikard |
|
| Måste bara tillägga att det självklart är viktigast att ha koll på typfel när man är och kollar på bilen. Därför är det av all vikt att dessa kommer fram. | |
|
tsaros>>Hittar en del om ojämn gång på 530 men då gäller det föregångaren till E60. Har de kvar samma motor och problemen har följt med? Kan du kanske länka mig till ett ställe där jag kan läsa mer om problemet? /Rikard |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.