|
|
|
|---|---|
| Hej, jag har vid två tillfällen haft några droppar olja i facket fram vid mugghållarna. Jag undrar om någon vet hur det kommer sig. Olja ser fräsch och ren ut. Väldigt märkligt. | |
| kanske någon packning i backspegeln som har gått sönder, lämna in på BMW för diagnos :-) Aldrig hört något liknande. Finns det ens någon olja i närheten? kan det vara något från mekanismen till takluckan? | |
| Vad luktar oljan? | |
| Olja från ac kompressorn som läckt ut i ventilationen och droppat ner mot mittkonsollen? | |
|
Oljan luktar inte så mycket, som ny motorolja typ. Och någon taklucka har jag inte. Men något med ac låter inte helt orimlig. Jag har nämligen inte haft ac igång på ett bra tag nu. Jag kände med fingret under mugghållarna och det känns som det finns tre hål i underkant där. Annars vetefan vart det kommer ifrån. Det finns inga spår efter den alls och det har båda gångerna varit ca 3-4 droppar. Båda gångerna har bilen står i några dagar. |
|
| Själva styrenheten till ac'n innehåller ingen olja, bbara elektronik.. eller tänkte ni att det skulle komma från utblåsen? | |
|
Väcker en gammal tråd, Lesmo: Kom du fram till något? Har precis bytt ut min innerbackspegel ( Automatisk avbländbar ) pga. läckage vilket när den stod en längre tid gjorde att oljedroppar hängde i backspegelns underkant. Som tur är hann det aldrig droppa ner över interiören, då denna vätska tydligen ska vara mer eller mindre frätande har jag läst. Mvh Alexander |
|
| Tjena ger liv i en jätte gammal tråd. Såg ni någon skillnad på glaset på speglen? hade det börjat skära sig? mvh | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.