|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Jag har aldrig greppat om det är minst 600 mil när bilen lämnar tyska ÅF, eller om det är miltalet vid införandet i Sverige som gäller? Tex om mna köper en bil i södra Tyskland med 550 mil på mätaren. |
|
|
Det är minst 600 mil som gäller när den registreringsbesiktigas hos Bilprovningen. Om den ex. vis gått 500 mil i Tyskland och du kör upp den och har minst 600 mil vid besöket hos Bilprovningen, så är det helt ok. Dock måste också villkoret minst 6 månader från första registrering också vara uppfyllt. /Anders |
|
|
Tack Anders, är det 6 mån till besöket hos bilprovningen, eller 6 mån till inköpet i Tyskland, tro? |
|
|
6 mån från första registrering till dagen för registreringsbesiktning hos Bilprovningen i Sverige. /Anders |
|
|
Berga12: Denna från din lista verkar ha ordentligt med utrustning, men ingen Premium Selection eller ens BMW-handlare, så den skulle jag ha undvikit: Länk Dessa 2 jahreswagen från listan verkar helt OK men lite tråkiga: Länk Länk Den sista på listan verkar vara såld. Dessa blev jag sugen på: Länk Länk Men provkör M3 också innan du bestämmer dig! |
|
|
rob_t_j72: vad är det du saknar på de två jahresvagnarna? Tycker de verkar ganska "fullmatade". Hur mycket ökar mina kostnaderna om man tar hem en så pass ny bil? Jag tänker främst på vagnskadegarantin samt den fria servicen som "faller bort". Börjar få lite beslutsångest... Är det vettigt att köpa en sån här bil i januari istället för till våren? Antar att antalet begagnade faceliftade bilar lär öka framöver och jag hade ju ändå inte tänkt skaffa vinterdäck..? Hälsar Berga |
|
|
Inget egentligen, känner bara att de inte har nåt "extra"... Inga riktiga bilder heller, verkar vara bilder från nån konfigurator? Tycker helt klart att du ska vänta och kolla annonser nån gång i veckan om det har dykt upp nåt nytt. Framför allt borde du provköra M3 också. Mvh /Robert Jansson |
|
|
Hej och tack för alla kommentarer. Jag kommer att vänta några månader. Kanske hinner euron sjunka lite till... Men skulle det dyka upp en Tasmangrön 335 cab med cohibabrun inredning slår jag till direkt... ;-) Hälsningar Berga eller så provar jag en M3a när vägarna torkat upp och blir "såld"! |
|
|
Tänkte bara berätta vad det blev till slut... Var på väg att slå till på en M3 coupe när det dök upp en grafitgrå 335 cab med, i princip, den spec jag var ute efter. M sportchassi, aerodynamik, paddlar, shadowline,nav professional,sportstolar, aktiv styrning, och bäst av allt... DAB Tuner ;-) Som tidigare Toyota Prius ägare tror jag en 335a blir bra att "börja med"... Hälsningar Berga |
|
| En nackdel med M3 E9X är att har du en gång haft en så är det som heroin, du kan inte vara utan den. Talar från erfarenhet. M3 E46 i all ära men V8 är sjukt, speciellt en som redlinar vid 8300v/min. | |
|
blev det en import? bilder tack :-) Grattis! Låter som ett jättebra val, vad är det för årsmodell? pris? /Anders |
|
|
Grattis Berga! Det enda du behöver nu är Procede V5 och en större intercooler. ;) Mvh |
|
|
Det är en svensksåld 08a med en tidigare ägare. Gått strax över fyratusen. Gillar skarpt den grafitgrå färgen. Skall försöka få upp några bilder. Berga ps. lite överambitiöst att köra nercabbat på motorvägen i 10 plusgrader... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.