|
|
|
|---|---|
|
God afton! Bilprovningen gav mig "bra att veta" att båda fjädrarna bak var spruckna på bruksbilen, en 316i compakt -94, så jag tänkte kolla om det gick att få tag på ett par billigt. Men det verkar ju vara en mindre vetenskap vad som passa till vad. =( Någon som har koll? Finns ju inte ens till vanliga 316 E36 på biltema och mekonomen tar rätt saftigt betalt. Hittar EN fjäder på bildelsbasen men den är till 318Ti compact. /B | |
|
Du får leva med att det är dyrt.. Länk Och du kan nog inte ta från skrot :S om dom inte nästan är nya... Ta ut din egen och åk till biltema och genomför bara.. |
|
|
Motornord hade bra priser när jag köpte för ett par år sedan till vår dåvarande e36 compact. **BMW-ägare i 30 år och fortfarande lika entusiastisk som 1980** |
|
| så jävla trött jag va .... skrev genomför ??? menade jämför | |
|
Alla E30 fjädrar passar + alla Compacter och Z3 , 349 Kr på Biltema . Krister BMWCS Nord BMWCS 1172 |
|
| Krister, är du säker? När jag checkade med BMW var det inte samma fjädrar. Men de passar kanske även om de har annan längd/hårdhet. | |
| Ja dom passar , Bakvagnen är samma , hårdhet kan skilja , E30 fjädrar är nog mjukare , men passningen är lika | |
| Sant som Krister skiver. Styrker upp hans svar till dig | |
|
Tackar för svaren! Köpte två fjädrar idag art nr 67-346 avsedda för E30 bak. Passade perfekt! Tack Krister =) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.