|
|
|
|---|---|
|
Hejsan! är väldigt ny i bmw träsket som man säger. Är inte direkt världsbäst på motorer och så men hobbyskruvar kan man säga. Men till saken då, jag har nyss köpt mig en BMW 520i från 94 och jag har kört den som den ska fram tills igår. När jag låg i 100 på e14 så blev instrumentpanelen mörkare, sen efter ett par minuter så började ABS lampan lysa och kort där efter även AirBag lampan att lysa. kom som tur va hela vägen hem men nu är det helt slut på ström i bilen. Då jag kollat på vad en ny generator kostar så känns det inte som jag direkt slänger mig in i att köpa en ny sådan så det skulle vara härligt om ni snälla grabbar och tjejer här skulle kunna hjälpa mig ifall det kan vara något annat som är fel. Symptom: Laddar inget och batterilampan på instrumentpanelen lyser inte och då har jag testat 2 olika paneler som ska funka för jag fick höra att om lampan va sönder så laddade den inte. Men men, efter som laddlampan inte lyser så tar jag förgivet att bilen får den laddning den behöver men att något annat tar den laddningen. Vad kan då fallet vara? Skulle behövt hjälp med detta väldigt fort då jag förmodligen börjar jobba i norge om någon vecka och skulle behöva bilen då. Tack så mycket på förhand // Dennis | |
| Tillägger att det är en E34! | |
| kolla om kolen är slut i generatorn.. | |
| Men det känns ändå som att batterilampan på instrumentpanelen ska lysa. Men ska kolla kolen imorgon när jag har bilen i garage. :) återkommer! | |
|
håller med om att den borde lysa.. men har varigt med om samma sak och då lös den inte.. |
|
| Om du kan mäta strömmen på batteriet när bilen är igång ser du om den laddar ordentligt. Vet inte vad du ska ha för strömstyrka men det kan säkert någon annan berätta. Laddspänning kan vara intressant också. Fram med multimetern! | |
|
Laddspänningen skall ligga på ca 13,8-14,2 Volt. Mvh Håkan |
|
| En snabb fråga, sitter det en laddregulator på alla generatorer? för jag verkar inte hitta någon på min generator men vet inte om jag har kollat nog mycket. Är van att meka volvo 200 modeller så det är ju större skillnad om man säger så. Men som sagt sitter det en utbytbar laddregulator på alla generatorer? | |
| Du får kolla upp vilken generator du har. Här är t.ex. Bosch 90A för e34; Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.