AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.077

Nybliven E61-ägare!

Gunget
ja, så hämtade jag vår E61 525dAT M-sport -09 dagen före julafton. Vilken fröjd! Första intrycken jäfmfört med den E91 325 xiAT -06 är att E61:an känns så mkt mer "premium"! Nu sitter det ju förvisso mer utrustning i E61:an, men helhetsintrycket andas mer välbyggd bil. Sedan uppskattar jag dieselsexan starkt även om det hala vinterföret gjort det svårt att känna på motorn allt för mycket. Komfortstolarna är fantastiska och bränsleförbrukningen är i ett annat universum jämfört med 325:an. Uppskattar att det skiljer 4-5 dl per mil! Enda besvikelsen är vinterdäcken - Dunlop Winter Sport friktionsdäck. Däcken har förvisso gått två säsonger men är kanske det sämsta jag upplevt på vinterföre! MÅSTE bytas ut omgående!!
Visa användare
3.489
Narvselius
Alfa o BMW
Grattis!

----
BMW CS #6212
Gratulerar. Kan rekommendera CONTINENTAL WINTER VIKING-2 DUBB :)
grattis.. hoppas du får många trevliga mil bakom i den
th
2.084
thom525
116i M-sport -15
520d touring -16
Bara att gratulera

Ha deT
He
1.208
Herr.Bayer
Audi A6 TDI -2012
Grattis, jag är i samma sits som dig, övergått från E91 till E61 och vilket lyft! Diesel sexan är helt gudomlig och komfortstolarna saknar jag ord för hur förbaskat underbara dem e.

Vinterdäck, själv kör jag på Michelin X-Ice men fick en lånebil innan leverans med Good Year Ultra Grip av senaste "version" som va sjukt bra grepp på.

"Riktiga män kör diesel"
Visa användare
106
BG
BMW 520d Touring

Grattis till en riktig premium bil, snål snabb och snygg! som gjord för semester i bilen!
Gunget
Har beställt nya däck som kommer inom 2 dagar! Det blev Continental ContiIce Contact (dubb) 225/50-17. Blir nog bra!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.