|
|
|
|---|---|
|
Har varit på forumet tidigare, då jag köpte min mugelloröda M5 -94, svensksåld i kanonskick. Har nu planer på att byta den mot en nyare M5 E60. En lite töntig fråga, men hur är den att köra i stan med, eller i långa köer? Är automatläget bara som ett "nödläge" dvs inte riktigt användbar? Jag har en fru, som dåligt klarar 5 växlar för att inte tala om 7. Har just övertygat henne att också hon kan köra den. Stämmer det?? | |
|
Jag använder min dagligen inne i Sthlms innerstad - och jag måste säga att auto läget fungerar över förväntan, jag vet att många ej gillar det. Men man måste ju förstå att den ej kan vara silkeslen, den drar gärna lite precis vid starten men inget störande. Jag servar min enligt bok och har inte upplevt att lådan tar stryk. Men alla dessa tankar försvinner när du får möjlighet att verkligen ösa på - då jävlar, finns ingen kvinna i världen som kan mäta sig vid att slå i växlar vid 8000 varv. Jag klimatkompenserar för din miljöbil. /Andreas |
|
|
Hur många mil har du hunnit bränna nu med din M5a Mistrafrizz? /Anders |
|
|
"Jag klimatkompenserar för din miljöbil." Haha iskallt, vart beställer man en sådan regskylt? Sorry för OT. |
|
|
Anders: 1500 underbara mil sedan September.. Phoenix: Jag köpte min på Dekal-dekor.se (tror jag det hette) Jag klimatkompenserar för din miljöbil. /Andreas |
|
|
LKN; Minns din Mugellorda Individual mycket väl. En av de allra häftigaste E34 M5. Hur är läget med den? Pris? Mvh Daytona |
|
|
Andreas du har verkligen utnyttjat din M5a maximalt, hur funkar den i snömodden? Själv tog det mig en timme att förflytta den ett kvarter i november med sommardäck för att få på vinterdäcken :-) Nu står den snällt och vilar i garaget avställd till bättre väder... /Anders |
|
|
Bilar är till för att brukas.. ;-) den är nästan en stabilare vinterbil än 335Xin jag hade, diffen gör att den går hur stabilt som helst. Och min däcknisse konstaterade idag att alla dubb är kvar, så det är bra. Jag klimatkompenserar för din miljöbil. /Andreas |
|
|
Daytona 1 Bilen är fortfarande i ett mkt fint skick. Den stals tyvärr några år sedan och man kvaddade höger fram. Det är perfekt lagat och drivlinan var helt intakt tom kylet. Den har nu gått 12000 mil dvs jag har på 8 somrar kört den 7000 mil. Den är aldrig vinterkörd = helt utan rost. Motorrummet är som från fabrik. Försäkringsbolaget värderade den till 150.000. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.