AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.607

Genomföring genom Torpedvägg e39

Visa användare
308
uffe6
BMW 325IA E90 -06
Detta kanske är en dum fråga, men jag har inte hittat det någonstans på nätet eller i forumet.

Hur drar man in kablar från motorummet in i kupén. vid en snabb titt så hittar jag inga genomf öringar på torpedväggen.

Finns det några sådana på en e39:a, samt vart sitter de isådanafall?
Plocka bort högra kupefiltret + hållaren, ungrefär som på vänstra sidan för att komma åt bromsoljan.

Då kommer du se en massa säkringar och dosor som sitter i en plastbehållare som går ganska djupt ner mot torpedväggen, vik ner mattan vid passagerarsidan så ser du samma plastbehållare från insidan så kommer du förstå vart du ska borra.....

Lycka till
Visa användare
308
uffe6
BMW 325IA E90 -06
Nu hittade jag, tackar för det!!
52
54
528patrik
528 iA touring -98
Var försiktig med var du borrar, inte ovanligt att det blir väldigt dyrt när folk borrar sönder elektronik.
lycka till :-)
Borra inte, det finns gummigenomföringar i e-boxen att använda för att dra in en eller annan extra kabel till kupén.

FP
Ja
2.897
Japmax
530 GT -15

Jag kan inte föreställa mig att det inte skulle finnas något ledigt hål.
På mina E34 finns det flera på båda sidor, givetvis med gummipluggar då.
Fanns inga färdiga hål på min E39,a men markering där hålet ska borras !
Jag satt en ficklampa innefrån mot plastbehållaren och titta sen från motorrummet ner i plastbehållaren och på så sätt var jag säker på när jag borra vart hållet hamna..........
Jag drog in lite kablage i min E39. I E-boxen fanns en del gummigenomföringar att använda, givetvis inte öppna men bara att sticka en mejsel eller liknande igenom. Då blir det tätt och bra när man sticker igenom en kabel osv.

FP
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.