|
|
|
|---|---|
|
Vad tror ni om denna 120d cab, någon som vet nått om denna? Den verkar ha det mesta i utrustning, och har gått drygt 5 000 mil. Verkar fin i skicket, eller ser ni några konstigheter med den? Länk Nästa fråga, har någon några erfarenheter av bilhuset i Falkenberg, är de seriösa? | |
| Tillverkad 10/2008. Professionell import? Ser fin ut, åk och titta. Finns nog marginal på priset. | |
|
Jag har haft en dialog med Bilhuset i Falkenberg angående en bil och ställde en massa frågor. Det blev ingen affär men de svarade hjälpsamt och professionellt. De har också funnits länge så jag tror det är en seriös handlare. ------- //Lövet |
|
|
Tack för era svar! Måste nog fundera lite till. Hur är det att köra en 120d Cab på vintern? Sen verkar bilen vara import, nackdelar? Svår att sälja senare? Antar att man kan göra lite på priset om den är import, vad är rimligt? MVH/ |
|
|
Det mest opraktiska med caben är inte tygtaket utan de karmlösa rutorna. Dessa är ett rent helvete eftersom så fort du får is på bilen så kan du inte öppna och stänga dörrarna ordentligt. Varje gång du öppnar dörren försöker rutmotorn dra ner rutan och om den då är fastfrusen går den sönder efter några veckor. Jag vet eftersom jag provat själv att åka cab vintertid. Inget jag gör om igen om man inte kan ställa den i garage. ------- //Lövet |
|
|
Okej, då tror jag nog att jag hoppar mina cab-funderingar. Behöver en bil som fungerar även vintertid. /R |
|
|
Cab skall avnjutas nercabbat på sommaren, inte på vintern, skaffa en vinterbil i stället! Mats BMW CS #5847 |
|
|
Jag köpte min cab (120D) för drygt två månader sedan (!) och jag håller inte med er om allt. Visst - den är mindre praktisk, och det där med upp-och-ner funktionen som krånglar på vintern stämmer och tyg-taket kräver lite vård - men cab är ju så underbart! Det där med upp-och-ner-funktionen går att mildra genom att smörja listen, och så är det dessutom på ALLA Bmw-coupeer också. Visst - den är lite mindre praktisk på vintern men vill du ha en praktisk bil så köp en 320d Eff dyn! Värme- och ventilationen är dock inget problem även om det är -25 ute. |
|
mkk230 |
Har haft volvo c70 cab med tygtak & inga problem på vinter med dörrarna alls. Nackdelen som jag upplevde var lite mer ljud inne men då kan man höja musiken samt kan det vara lite kallare på vintern men då höja värmen lite mer. Allt detta är helt acceptabelt i för mig för att under sommaren slår den ut allt. Vilken känsla det är! Annars kan du kika på andra alternativ med plåttak. |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.