AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.238

E39 Larm problem mellan nyckel och larmcentral

He
4
Heracl
528i -97
Verkar som att kylan eller något annan har ätit upp kontakten mellan mina nycklar och larm antennen i min fina bil.

Det som händer när jag trycker på låsupknappen på min nyckel är att dioden i nyckeln blinkar till precis som den brukar men sedan händer inget. Att nyckeln skulle vara kall borde den inte vara då jag har hållit den i min hand från huset till bilen.
Jag kan låsa upp bilen med nyckeln men då går ju larmet. Riskerar jag att få i startspärren om jag startar bilen när larmet är aktiverat? Vill få in bilen i ett garage och det är bra mycket lättare om man kan köra den dit.

God Jul på er alla. och ja detta inträffade på julafton...

/mvh Jocke D

Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Captur Intens II-19
Har du bara en nyckel ?? Prova den andra om du har en sådan.
Nej startspärren går inte in, det är en separat sändare i nycklen som ska ha kontakt via överföring i antenne runt tändningslåset, larmet bör också upphör när du sätter på tändningen åtminstone efter en stund.
Antingen har du fel på nyckeln , batterierna slut, eller så har initieringen till fjärrfunktionen lagt av, eller så har en säkring gått till fjärrmottagaren på bilen exempelvis

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
He
4
Heracl
528i -97
Har provat båda nycklarna. Tackar för hjälpen ska ut idag och titta om det funkar när det är en 10 grader varmare.

mr
66
mr_power
320i E91 aut 2006
Hej!
Har haft samma problem det verkar som systemet vill inte reagera just på den runda låsnings knappen de andra knapparna funkar, men det löste sig genom en initiera om nyckeln...men jobbigt ibland när det händer ofta ska byta batteri snart och se om det är felet...God jul och gott nytt år...

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.