|
|
|
|---|---|
|
Är snart i färd med att byta mätarhus, men vill ha kvar den ursprungliga mätarställningen på bilen. Antar att det är samma konstruktion på alla E36 -97. Var hittar man den omtalade pluggen som sparar mätarställningen? Är det korrekt att det finns E36 med och utan kodplugg? Hur vet jag om min bil har det? Reservdelskatalogerna på internet ger ingen vägledning. Nån som vet? Vill inte bryta sönder några höljen innan man vet om det verkligen finns någon kodplugg därunder. Internationellt E34 M5 register Länk | |
|
Kollade runt lite närmare. Verkar som 9-10/97 är brytpunkten för kodplugg på E36:or. Bilen är förstås från 8/97 så då har den det inbyggt i kretskortet. Det betyder att jag kan ta det gamla kortet till de nya mätarna? Var inget fel på själva kretskortet. Men om det pajar, då blir det till att börja om från 0 eller att ragga tag efter ett begagnat kretskort med rätt km? Har alla E36 utan kodplugg samma slags kretskort då? Kan man plocka från en annan 6-cyl oavsett årsmodell? Kan nån förresten leta upp kretskortets nr på nån sida? Jag kan bara se själva mätarhuset och med tanke på priserna måste det vara exklusive kretskort. Internationellt E34 M5 register Länk |
|
|
Kan ha dragit förhastade slutsatser om kodpluggen. Kollade en bil från -98 och där fanns det en kodplugg avbildad med samma nr som 95-97 har. Förvirrande! Verkar inte som det är någon skillnad i mätarhusen på med och utan kodplugg heller, utan det är bara i kretskortet. När är brytdatumet då? Satt och labbade lite och alla 323 och 328 verkar ha kodplugg medan den äldre 325 saknar det på alla årsmodeller. Internationellt E34 M5 register Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.