|
Sida 5 av 6
|
|
|---|---|
|
BMW Performance kommer högst sannolikt. Säkert innan eller kring höst 2012. Iaf med tanke på F20. Detta är dock bara vad jag personligen tror, det verkar vara ett framgångsrikt koncept och då delvis för att många föredrar original :-) "BMW, probably the best car maker in the world.." |
|
|
Beträffande 6or i F30 så kommer det två nya sådana en bit in på modellcykeln. Dessa blir något snålare vidareutvecklingar av den nuvarande 306hk-versionen, mer lika 245hk 4an till sin uppbyggnad. Lägre förbrukning, bättre moment och effekt blir det som vanligt. Räkna med en 335a (kanske kallad 332i för att anknyta till strömlinjebilen!) på 276 hk och en 340i på 367 hk. 335an är dock redan nu riktigt trevlig och drar med automat endast 3 centiliter mer på vägen än 328an på 245hk! Jag skulle välja en 335i Xdrive, men en 320d ED drar ju endast 0,35 lit/mil på landsväg (0,36 med automat) vilket kanske är det förnuftigaste för många. Även denna kan bli aktuell som 320 Xdrive och klara sig under 119g, men just nu ser man ett enormt efterfrågretryck på F30 så man behöver inte besvära sig med allt för många varianter den närmaste 12-18 månaderna. |
|
| Nu blev man ju sugen på en tre-serie igen! Noterar också att analog tempmätare kommit tillbaka bra där! Nu köpte jag ju ny bil i våras så man får hålla sig nåt år innan man slår till men då kanske lite barnsjukdomar blivit botade :) | |
|
332: bara nyfiken, vad menar du att dagens 335 ska vidareutvecklas för att bli "mera lik 245 hk 4:an"? Dagens N55 gick i bräschen för kombinationen, twinpower turbo (twin scroll), dubbel vanos, valvetronic (senaste gen) och direktinsprutning, precis samma som nya tvålitersfyran på 245 hk har. Dvs dagens 335 har liknande gasväxlings och förbränningssystem som 328. Om jag får gissa så sitter skillnaden i förbrukning kopplat till antal cylindrar och slagvolym (friktion + pmep). |
|
|
TV la precis ut massa bilder, filmer från världspremiären. Massa info också. Se länken. Länk |
|
| jag vill ha en luxury line :) | |
|
Se där ja! Med M-pak dess standard dubbeleker 18" blev den en läcker karamell. +1 på M-ratten |
|
|
Så jädrans snygg från den här vinkeln. Länk Blir till att snabbt byta ut min E90 mot en F30 Sport line |
|
mkk230 |
Här kommer lite bilder till Länk |
|
mkk230 Där lurade du mig. Trodde det var fler nya bilder men det var ju bara BMW:s originalbilder från i fredags :( |
|
| hefe: den var grymmtsnygg ur den vinkeln :D | |
Roffa1 |
Varför är karossens nederdel utbyggd? om man tittar på nederdelen av dörrarna så är dessa kraftigt utbyggda i förhållande till karossen i övrigt. det kan väl ej vara så illa att nederdelen av dörrarna är tänkta att fungera som stänkskydd för vassa stenar-grus-salt. Om detta är tanken så kommer denna F30 modell att rosta sönder o samman på nolltid. Eller finns det kanske en dold plastkjol längst ned på dörrarna. |
|
Ser mycket bra ut. Väljer man shadowline är tydligen backspeglarna svarta, dessutom är de nästan exakt samma som de jag har på Audin. Frågan är vilken färg man ska välja, nu har jag haft svart på de senaste 6 bilarna, förutom en vit 335a. Kanske en silverfärgad 340i Touring om det nu kommer en sådan. //Stefan Mina bilar:Länk |
|
| stefanL: tror att de svarta speglarna hör till sport line paketet och inte shadowline.. dvs tar du en modern line med shadowline så tror ja inte speglarna är svarta | |
|
Får revidera mitt första intryck av M-paketet, på de senaste bilderna är det riktigt snyggt! Neej, inte silver StefanL. Röstar på någon av de blåa varianterna. :) |
|
| Äntligen ser 3-serien bra ut igen (gäller f ö hela modellprogrammet post-Bangle). Riktigt snygg!! Ska bli intressant att se hur de får till designen på Touringmodellen. | |
|
StefanL: Nu har jag ju inte sett alla färgerna men det blir nog blått för mig. Lite sugen på en titansilver igen men jag går nog för blått. Tycker att den blå som garanterat är reserverad för M-pkt är svårslagen. Le Mansblå heter den väl? |
|
|
Broschyren på engelska! Länk |
|
|
Titansilver verkar ni inte behöva oroa er över för den verkar ej finnas vad jag kan se i engelska broschyren, glaciärsilver verkar det vara fortsättningsvis. Alltid svårt med färgvalen. Speciellt när man inte ens sett bilen live. Men många metallicfärger verkar fina på bilderna. /Anders |
|
|
Tycker ju att vitt är mycket snyggt särskilt med shadowline, finns väl en pärlemoeffekt också vill jag minnas.. Vad tror ni om vitt, kommer den stå sig framöver? Alternativet är annars som Clubsport säger, Le Mansblå med M-sport som jag tror är ganska säkert val. //Stefan Mina bilar:Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.