AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
31.188

Nya 3-serien F30

Sida 2 av 6
We
966
Weiman
118i M-Sport -24
Mer info om hur nya 3-serien introduceras:
Länk
Länk börjar täckas av mer och mer och nu börjar man se hur formerna verkligen ser ut.. lite svårt att säga så mycket om f30 men visst ser proportionerna riktigt bra ut.. den ser riktigt sportig ut och huven är inte alls lika hög som på de första spionbilderna.. summa summarum så ser det positivt ut
ol
790
ollen
MB E300 cab -20
Designen verkar nästan lite VÄL diskret men snygg ändå. Nya 335i med 320 hk låter kul!
Länk
Visa användare
98
Zizou
Audi Q7 TDI -07
Honda Civic DTEC -14
Ska bli riktigt spännande att se vad man har pysslat med nere i Munchen för att ta klivet ikapp och förhoppningsvis förbi Audi A4 framöver. Hoppas bara att priserna på F30 inte tar ett allt för stort steg upp.

Visa användare
2.403
StefanL
BMW M340i Touring -21
MB CLK
Jag hoppas verkligen att BMW kan ta klivet förbi Audi, skulle gärna köpa nya F30 om den blir bra.
Ännu har den inte haft något att hämta där.

Jag testade min senaste 335a mot nya s4an i höstas och det var enligt min ringa erfarenhet en ganska stor skillnad i upplevelse. 335an är bra men S4an är grym.

//Stefan

Mina bilar:Länk
Länk nya bilder där man får se ganska mycket av inredningen.. hitills verkar det riktigt lovande men återstår att se hur slutprodukten blir.. jag är i alla fall väldigt optimistisk
Bi
133
Bimmerfrei
BMW 528i F10
Snart 330dA Touring -12
Hoppas bara att den slipper den vedervärdiga motorhuven som sitter på nya 5-serien. Ser så fruktansvärt mesig och obeslutsam ut.
Enligt bmwblog så ska F30 presenteras i augusti för att sen börja produceras i november. Låter orimligt, varför ska dom frångå deras schema som dom använt ett bra tag. Alltså presentation i december/januari. Lansering i mars. Serieproduktion i januari.
Visa användare
8.666
Grelle
Audi E-tron 55 -22
Seat Leon ST -17
Clubsport, datumen du nämner tror jag också att jag sett. Tror det var AMS (DE) som stod för de uppgifterna. De kanske släpper Touringen i april?

/Anders
Vet inte hur E90 säljer runt om i världen, men här i Sverige har den ju tappat en del. Dom kanske skyndar på F30 lite.
Märkligt att ta spotlighten ifrån nya ettan som har premiär 17 september om det nu stämmer.
Tveksamt om den börjar produceras redn i år. Nya 1-serien skall väl ut först och det är kanske inte så klokt att nästan lansera dessa två modeller parallellt?
Tror inte nya tre serien har premiär i Sverige förrän till nästa vår tidigast. Den är ju ännu inte officiellt visad och som några skriver så lanserar man ju först ettan sen tidigast 6-9 mån senare trean. Vore ju rätt konstigt annars som sagt att ta bort fokuset från ettans premiär. E90 säljer väl förhållandevis bra ännu, hade sålt 28 enheter mera första halvåret 2011 jmf med 2010 men iofs tappat en tiondel i marknadsandel iom att totalmarknaden ökat. Men ändå bra av en modell som lanserades för sex år sedan.

Nya 335 känns spännande :-)

/Anders
Både E90 och E46 lanserades i mars månad som ju är en månad då BMW av tradition gör förändringar då och i september då modellåret skiftas.
Satsar mina slantar på mars lansering. Tyskar brukar väl inte vara impulsiva och bryta invanda mönster..?
Och precis som med F10 så ska man vänta 1-2år efter release pga ändringar i standard utrustning, paket och måndags-fel.
+Motorer.
Gr
3.875
Grodan
Ford Mustang GT Cab -06
Enligt min lokala BMW handlare har den premiär i slutet av hösten 2011.
Generellt så tycker jag att handlare får info om nya modeller väldigt sent. Frågade om dom nya motorerna till F10/11 samt 520 EDE och han visste inte mer än att han har hört talas om det inte om allt införs redan i september. Dom har fått en lista med förändringar där det bara står koder där man med tid över kan lista ut vad som kommer i sept. Min handlare i Solna vet ännu mindre...

Begriper inte vitsen med att lansera ettan och trean i princip samtidigt, i takt med att ettan växer så antar jag att många E90 ägare sneglar på en etta och tvärtom.
DL
1.813
DLC
G21 M340i -21
Ser fram emot att se F31. Blir den så fin som jag hoppas så blir det en Bmw nästa gång.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.