AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
1.263

E39 touring, montera drag,

Hej! jag har en 525i touring -02 som ej har drag. har en kompis som har ett löstagbart drag som suttit på en e39 sedan -98. kommer det att passa? någon som vet? sedan undrar jag hur det funkar när man monterar kablar osv, på molin bil i sundsvall sa dom att ja kan råka ut för problem med anti-sladd o ABS osv när man monterar? att det ska sluta fungera, att ja kommer behöva koda om databoxen. någon som har gjort de här?

MVH Johannes, Vore toppen med lite svar!
Visa användare
ProPro-medlem
23.268
hasso
520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247
Monark 50S 69-71
Ariel LH Colt -1954
Yamaha xs400 12E Seca -82
Honda CB 650-82
Captur Intens II-19
Sedandrag passar inte touring,
Rent elektrisk så monterar man ett Interface(reläcentral) där signaleran tas från bakljus och sedan reläas ut till dragkontakten. Finns att köpa på alla reservdels/tillbehörs ställen. Molins bil verkar inte ha koll eller så kör dom med detta bara för att ragga jobb.

///MVH Yngve "Hasso" Carlsson
Länk
okej, du tror inte att det går med lite modefiering? ja fick den känslan också att dom ville ha jobb,

Pe
644
Peter_55
540iA Touring -99
Om du nu får det att passa, tänk på att du måste ha monteringanvisningen med till bilprovningen när du registreringsbesiktigar. Har man inte den med brukar dom bli kinkiga och vägra godkänna draget.

Kan bli problem med det pappret om du modifierar draget för att få det att passa.
ri
24
rille66
528i Touring -97
Volvo 142 -70
Volvo 144 -72
Mercedes 200 TE -90
Svärfars BMW 520i 2001
Isuzu Trooper 1991
VW Polo 1,6 -98
EU-moppe TWS
Fordson Supermajor 1962
2 st ÅTM släp
Jag monterade drag på min 528 Touring -97 för drygt ett år sen.
Köpte nya prylar, från Auto Ojanperä i Luleå.
Har för mig att elsatsen var i dyraste laget, typ 1200 kr, men själva draget kostade ungefär detsamma. Ej löstagbart, men för min del har det ingen betydelse, det var cirka 1500 kr billigare än det löstagbara.
Du ska absolut köpa en elsats som passar, annars har du ett elände...
O god fortsättning

/Rikard
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.