|
|
|
|---|---|
|
Kylan är här men snart blir det kanske varmare (enligt prognoserna). Dock ska man nog ha i åtanke att vintern inte ens börjat på allvar ännu. Hur kommer det se ut i januari? Eller februari? Det har redan varit under -30 grader på många platser runt om i Sverige den senaste tiden. Kanske inte dagtid men på nätterna.. Jag har därför förstått att det är läge att se om frysskydd i diverse vätskor. 1. Uppladdat batteri klarar åtminstone -50 grader. Är ditt batteri laddat? 2. Bensinen fryser också fast kanske först på Antarktis.. Dock, i med 1 liter T-röd för att hjälpa till att hålla isproppen borta. Visserligen finns det inblandning redan i 95 oktanigt men räcker det? 3. I med extra T-röd i spolarvätskan. Sen kommer det mest kritiska.. 4. Kylvätskan. Vid 50/50 inblandning fryser det om tempen går under -35 grader. Vid 60/40 klarar den -50 grader. Dvs kolla frysskyddet med provare som finns att låna på macken. Ev i med extra glykol. 5. Allt det jag glömt att tänka på. God jul där ute i kylan! Svekke | |
|
Det är bra att ha det i åtanke! God jul på dig Svekke! MvH Bmw 4-ever |
|
|
God jul Peter. Hört att det är mycket snö i småland. Gissar att stugan min är rätt så insnöad nu. 6. Samt glöm inte att sexorna är känsliga för fryst vevhusventilation men det finns ju en del trådar i ämnet. Samt tips hur man kan förbättra oddsen att slippa frysning. Svekke |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.