AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Försäkring och Värdering
855

Försäkring 740i -96

Var och hämtade en E38 -96:s i Yskland för en månad sen; nedan ser ni vad olika bolag vill ha för försäkring av den...

Bolag Hel Halv
Trygg Hansa 31 082,00 kr 16 152,00 kr
Folksam 29 800,00 kr 20 000,00 kr
Länsförsäkr 36 254,00 kr 21 443,00 kr
IF kom inte fram idag
salusansvar 35 158,00 kr 16 943,00 kr
susab privat 21 048,00 kr 12 564,00 kr
susab ensk. frm Väntar på offert.

Bor i jobbig förort till STHLM, 30år, 7 skadefria år.

Ingen känsla utan växelspak!
Några tips på vad jag kan gäöra åt det där?

----

da
1.997
danielb
I4 M50 -24
Flytta eller sälj bilen!

Du har inte möjlighet att fixa singelgarage? En del bolag kan det skilja grymt mycket på om man har det.
Har du sagt till dem att du har märkta rutor och larm och sånt, för det förmodar jag att du har eller iallafall kan tänka dig att fixa? Om inte så är det nog det första alternativet som är det enda rätta, tyvärr :-(

Lo
2
Lokförarn
750i-96
XJ6 sII 4.2-78
jadu, det är surt det där med försäkring å stora BMW:s...kör själv m If... helförs m Bilplus, har delvis gagag, bor i innerstan, snart 3 skadefria år- Farbror Blå tyckte d gick lite fort utanför Linköping hösten-99... å då flög kortet i 2 mån, baggis kan tyckas, men alla skadefria år försvinner ju- nån som vet hur man kommer runt en sån grej? I alla fall- pyntar cirkus 22 lax per år, har fått 20% rabatt pga fler bil-å hemförs hos If.. kolla om det kan va nått om du har fler bilar!

loket
Fick ingen rabatt för flera bilar. Det där med att man vart av med lappen verkar bara vara ngt som If... bryr sig om. Jag hörde inget om det från de andra bolagen jag ringde till.

Lät farsan ringa runt; det blev 9.700 för helförsäkring på Dial. Han är 65 bast, _många_ skadefria år (dock ingen bonus; den har jag fått för länge sen), och han bor oxå i en "högriskförort"...

Jag tror nog att far ska få en bil snart. Nån som vet om det lönar sig att låta morsan ringa runt lite också?

Förresten, det här är lite roligt med tanke på att jag degade 100.000kr för bilen:

Bolag hel halv
If... 42.000kr 25.656kr

Och ja, jag vart oxå av med lappen i två månader -99.

----
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Av med lappen så finns det faktiskt bot.

Länk
Finns det anledning att tro att det där är sant?

----
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Prova flytta hemforsakringen till Lansforsakringar och sen fraga premie. LF ar billigast enligt min erfarenhet. Det som kostar med V8 ar driften:D
Asken
Det gav 1500:- på helförsäkringen, men tack för tipset.

Var det någon som hade lyckats få sitt utfärdandedatum på körkortet fixat? Vet någon var man kan hitta den där "EU-överenskommelsen" som trafikjuristen hänvisar till?

----
Visa användare
64
pegasus
750IAL-91
Undrar om någon har fått reda på något mer om den där "eu-överenskommelsen"ännu? Jag ringde till vägverket i veckan och pratade med någon på körkorts avdelningen,men han hade aldrig hört talas om någon överenskommelse utan hänvisade mig till vägverkets jurister,samtidigt som han nästan idiotförklarade mig.
V8
60
V8
Bmw 730 E38 -95a
Bmw 320ci -01
Bmw 740i -95
Helförsäkring
--------------
Länsförsäkringar:
Dryg 8700:-

Folksam:
10209:-

Trygghansa:
15300:-!!!

Örebro, med Villa å garage, 20 skadefria år...

tur man inte bor i nån jättestad.. =)
Jag skrev ett brev till vägverket med anledning av det som står i PJ's länk eftersom jag har haft försäkringsproblem efter det att polisen tog mitt körkort under två månader.

Imorse ringde en dam och sa att jag kommer att få ett nytt körkort om jag hör av mig igen nästa år(?). Då kommer mitt gamla datum att stå i registret (och på körkortet). Hon skulle dessutom skicka ett intyg till mig som talar om mitt ursprungliga förarbehörigets datum, som jag kan visa för försäkringsbolaget.
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Kul att det fungerade Astroboy !
Lite retsamt att de skall envisas så in i h*lvete när de bevisligen har fel. Som sagt, undrar hur många där ute som betalar för höga premier eller inte kan agera som privat övningskörnings lärare. Borde vara straffbart att undanhålla denna information eller förhala utbytet av de felaktigt utfärdade körkorten.
Hade tågordningen varit omvänd så hade man väl fått krypa in.
Något för Aftonbladet eller Expressens tips telefon kanske ;)
Visa användare
ProPro-medlem
2.226
Jörgen
530d G31
Alpina B10 4.0. Enda tillverkade med 6vxl :)
325 E30 Cab-93a
750i-96
750i-90 Sv.såld 6200mil.
Jag har nu talat med lite folk , och så här ligger det till. VV har ett projekt på g, som ska vara klart den 1-okt. Dock tror man inte det är klart förän till årsskiftet. Man kommer själv få beställa ett nytt kort, det är inget som sker med automatik.
Visa användare
382
Micki
740ia-95
Ett het tips gå med på MHV.Någonting med nykterhet att göra.Då får du en lägre premie.Fråga din försäkringsbolag.Medlemskapet kostar 195kr/år.Lycka till.

Går bestämd framot!
Jag är 30 och bor i tyresö och ringde o fick offert från Länsförs och susab. Så här vart det:
Länsförsäkringar Helförsäkring = Drygt 30.000:- / år
Susab Helförsäkring = ca 12.000:- / år

Tyckte allt var för dyrt så morsan fick bli ägare till en E38:a :)) Resultat...6.200:- Helår helförsäkring

/Bimmerman
Visa användare
64
pegasus
750IAL-91
Hallå Micki.MHF"Motorförarnas helnyckterhets förbund"heter det om det kan vara till någon hjälp.Mvh Pegasus
Visa användare
382
Micki
740ia-95
Ja ja nåt sånt.Huvudsaken att man håller sig nykter när man kör!Annars?

Går bestämd framot!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.