|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Som många andra sagt - de anmärkningarna är inget som i sig skulle hindra ett köp. Fortsätt vara vaksam och se det istället som orsak till prutmån. Lycka till med affären! ---- BMW CS #6212 |
|
|
Min 04, som även gått 13, hade inga fel alls vid M-test förutom en lite sliten spindelled som förre ägaren lät byta över dagen. Den är för övrigt inte heller "gammal". Det är skillnad på "en gammal bil", och en "6år gammal bil". Det är ju inte så kul att skaffa ny bil och ha en massa fel direkt, såvida det inte syns väldigt markant på priset. Enda jag behövde göra var att uppdatera mjukvaran eftersom just den servicepunkten (om det nu är en) inte blivit gjord. I övrigt var min extremt ompysslad. |
|
|
Jag har precis kommit hem från ett M-test på min545:a. Samma där att växellådan sölade. Bilen har bara gått 7000 mil. Det ska gå på garantin MRF. Jag berättar vad det kommer att kosta så fort jag fått info från BMW verkstaden. En helt fantastisk bil annars, automaten växlar otroligt mjukt och den går riktigt bra, har ett Hamann system 3,5" så man får rysningar när man fläskar på i tunnlarna. Grymt nöjd är jag! Rekommenderas! |
|
| sportlok: gör du det ordentligt, med oljebyte och ny sil så hamnar det på drygt 4k har jag för mig. Kan kolla gammal faktura om du är nyfiken. Bara packningen kostar inte många hundringar. | |
|
Jag ska be dompå BMW att göra det ordentligt.. Det går ju på garantin. Jag såg att du hade en individual, jag också! Lite konjaksbrunt-orange skinn med comfortpaket bl.a. Helmysig! Jag är ändå nyfiken på vad det kan kosta så du får gärna komma med en siffra så kan man matcha priset när jag fått uppgift om det. Nu vet ju inte jag vad det direkta felet är men trågpackningen byts ju självklart. Jag är inte så insatt i själva meket. |
|
| Letar upp kvittot ikväll om du inte redan fått uppgift då. | |
|
är lätt bästa bilköpet jag gjort. Nu idag har ju lite av snön smält bort:P Så jag testade på motorvägen. Fy dundran vilket vrid. Sen dom härliga komfortstolarna med ljudanläggningen..:) finns det nån bättre bil en 545an grabbar? |
|
| Precis så! Man blir ju nästan lite darrig och tårögd. Satan vilket axx. och ljudet... Måtte den hålla länge för vad kan bräcka detta vidunder. Jo självklart en M 5:a eller så men ändå. Jag är mer än nöjd. Fint ljud i stereon men motorn sjunger ändock finare! | |
|
Håller med. M5 e60 är enligt mig en drömbil. Men 545an är inte långt därifrån. Kommer ha min läänge;) Det är så häftigt. På tomgång hör man knappt att bilen är igång, och när man kör på låga varv så är den knäpptyst. Men direkt man drar på då hör man verkligen V8an. Underbart!! |
|
|
Tjo! Nu har bilen fått ett nytt batteri!(serviceåtgärd). Modellen har haft tre olika batterityper sa de på bmw. 90/100/110 Ampere. Livslängden är 3-4 år på ett batteri till denna bil. Bytet gick loss på 4800:- all inclusive. Desvärre ville inte Bilia, (jag köpte bilen där!), att BMW i segeltorp skulle åtgärda den läckande växellådan! Det ville Bilia göra själva. Garantijobb det också. Bilia äger nu förenade bil hörde jag. Lite lattjo men man har ju slutat att förvånas. Växellådsjobbet skulle kost 6500:- eller nåt liknande. Jag är mer än nöjd ändå! Men när kommer sommaren! Jag vill byta däck! |
|
|
Nuuuu, blev bilen fixad.(växellådan), 3dje försöket.... |
|
|
1:a försöket.. de va ju bara oljepluggen sominte va iskruvad! 2:a jo hylsa läcker o de va högre upp.. o nu skaren inte läcka. 3:e a nu har vi bytt tråget med packning o allt ny olja i o den ska inte läcka. Sommar o sol- sommardäck på vrrrroooommmm!!! Hoppas att jag får ha mitt körkort kvar denna sommar! |
|
|
Det kostade ingenting för det gick på MRF garantin. Nu ska den få ny olja och en liten övrsyn, men finns det kvar Service på Förenade bil? Eller äger Bilia alla BMW-verkstäder? |
|
|
M tar normalt inte tar ansvar. Deras inställning är denna: "Vi kollar bilen åt dig och hittar vi felen är det ju bra, men missar vi dem är det inte mer med det och du står där som ett jävla fån." De står normalt på bilägarens/köparens sida, förutom när de själva är inblandade. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.