|
|
|
|---|---|
|
Ratten i min 330Ci E46 har tappat lite av färgen kl 12, ca 5 cm. Försökte bättra på det med svart svart färgcreme för läder från Mio. Och det blir ju bra, tills man ska dra på lotion över det, då sugs all färg jag kletat på upp i lotionet och dras tillslut bort från ratten igen när man ska smörja in ratten med lotionet. Så här har jag gjort: 1. BMWs läderrengöring 2. Mios färgcreme 3. Torka några timmar 4. BMWs läderlotion Är Mios färgcreme för dålig eller är det bara det att jag inte låter den torka in tillräckligt länge? Alla tips mottages tacksamt! | |
| Det kan vara Mios färg som är för dålig. Jag använde en färg som heter Colourlock och den fungerade bra. Jag köpte den hos min lokale bilsadelmakare. | |
|
Nu har jag färgat ratten och så här är det tydligen; Mio köper in färg från Leather Master, precis som alla andra möbelaffärer. Dessa färger är vattenbaserade och färgar av sig. Köpte ett färg kit hos en skomakare för 95 kr och denna färg är inte vattenbaserad och när jag målade på den med en liten pensel och därefter drog ut det med en liten svamp (allt följde med) och sen lät det stå i 5 timmar blev det kanon bra! Färgar absolut inte av sig och färgen blev jämn och fin! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.