|
|
|
|---|---|
|
bilen startar inte..jätte kul när man kommer ut o ska åka till jobbet o bilen inte startar.. den går knappt runt.. kan det vara kylan? den starta igår utan problem.. nytt batteri har jag så ström finns det.. jäkligt skumt problem | |
| Låter som batteriet. Ge bilen mer kräm med startkablar eller booster. | |
Na 752 F11 520 xd -15
F11 520d -11 (såld) E34 535 -90 (renoveras) 523i -99 E61 520d 08 (såld) E34 518 -95 rostfri! E34 520 nr 2 (reserv) E34 520 -90 (såld) E34 525 -92 Sladdbarnet (Schrott) |
start utan motorvärmare eller med? om den stått utan motorvärmare är det nog inte så konstigt |
| Har du manuell eller automat? Testa trampa ner kopplingen om du har automat, så behöver inte startmotorn veva runt lådan... | |
| Manuell menar jag ju... | |
|
Delvis urladdat batteri fryser långt tidigare är vid minus 26° så det kan finnas anledning att kolla detta, och att stödladda över natten även på helt friska bilar och batterier. De flesta kör helt normalt omkring med 50-75% laddning i batteriet, då blir det kris i stränk kyla. FP |
|
|
Har den låtit lite seg vid start fast du har nytt batteri? Om den gjort det så kan det vara startmotorn som är på gång. Jag fick byta på min 530d -05 Efter bytet så har den startat utan problem fast det varit -25 utan någon motorvärmare el dyl. Bmw tar 4600kr inkl byte. Men jag fick tag i en via laga på karstorp som gått ca 1400mil för 1625kr och byte själv. Jag hade en Denso men köpte en Bosch istället, |
|
| det va dåligt med ström i batteriet.. tack för alla råd | |
| Byt batteriet, de har en begränsad livslängd och ditt verkar ha spela ut sitt. | |
![]() 23.268 520i-1989 Alpinevit II
BMWCS 04247 Monark 50S 69-71 Ariel LH Colt -1954 Yamaha xs400 12E Seca -82 Captur Intens II-19 |
Då har du lärt dig att nytt batteri inte är samma sak som att det finns ström i det, normalt om man sköter om sitt batteri så ska vilken välservad bil som helst starta vid -26. Att underhållladda sitt batteri så det får full kapacitet nån gång i månaden vintertid är det samma som att du ger det och dig bästa möjliga chanser att bilen ska fungera. Kapaciteten sjunker linjärt med att temperaturen sjunker från +20C och har man då inte ett fulladdat batteri från början så är man ju illa ute. januari -86 var det - 36 i Örebro, den enda bil som startade i kvarteret (som stog utomhus utan värmare) var vår Fiat -127-73. Rejält batteri som var underhållet. Sedan att det tog 10 minuter på tomgång innan man fick i en växel och att bromsoken kärvade var en annan sak , men till jobbet kom vi. ///MVH Yngve "Hasso" Carlsson Länk |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.